Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najmocniejszy w rodzinie

Z
Wśród szerokiej gamy produkowanego przez Forda modelu focus nie może zabraknąć usportowionej odmiany samochodu. Jest to w pewnym sensie odpowiedź Forda na konkurencyjne pojazdy typu GTI, choć w nazwie dwulitrowego focusa brak trzech magicznych literek określających jego sportowe zacięcie.

Pozostałe dane samochodu ford "Focus 2.0" 16V:


     Model z najmocniejszym silnikiem pod maską jest typowym, trzydrzwiowym hatchbackiem. Karoseria samochodu o wymiarach: 4152/1699/1430 mm i wadze 1146 kilogramów posiada dynamiczną, uzyskaną poprzez zastosowanie charakterystycznych skosów, linię stylizacyjną. Ale to nie ona w głównej mierze decyduje o sportowych walorach auta. Podstawowymi atutami focusa 2.0 są: doskonale zestrojone zawieszenie oraz 130-konny, dynamiczny silnik.
     Samochód o sportowych osiągach i aspiracjach musi zapewniać dobre prowadzenie się i przyczepność do nawierzchni. W focusie oba wymogi uzyskano dzięki wzorcowemu zestrojeniu zawieszenia. Jest ono sztywne, ale nie przesadnie twarde. Kompromis stał się możliwy po zastosowaniu rozwiązania, w którym przednie kolumny McPhersona współpracują z szerokimi wahaczami trójkątnymi. Prostopadłe do koła ramię tego ostatniego odpowiedzialne jest za sztywność boczną, natomiast drugie, umieszczone pod skosem, znacznie zmniejsza występujące podczas hamowania zjawisko tzw. nurkowania. Wielowahaczowa tylna część zawieszenia focusa składa się z elementu wzdłużnego, który udanie zastępuje drążek reakcyjny, oraz dwóch wahaczy poprzecznych, które różnią się od siebie odpowiednio dobranymi długościami. Elementem zapewniającym resorowanie jest sprężyna śrubowa. Dodać należy, że geometria całego, opisanego powyżej, układu pozwala na samoczynną zmianę kątów ustawienia kół podczas pokonywania szybkich zakrętów. Samochód prowadzi się wręcz jak po sznurku. Nawet przy większych szybkościach nie zauważyliśmy zjawiska wyjeżdżania z zakrętu. Auto nie było ani nad-, ani też podsterowne. Jazdę focusem 2.0 uprzyjemnia wygodna pozycja za kierownicą, zwłaszcza trzymające na boki fotele.
     Rownież zamontowany pod maską omawianego modelu silnik powinien zaspokoić ambicje większości fanów szybkiej jazdy. Jest to bowiem benzynowa, czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka napędowa typu Zetec o pojemności skokowej 1988 cm sześc., maksymalnej mocy 131 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 178 Nm przy 4500 obr./min. Egzemplarz wyposażony w ten silnik od 0 do stu przyspiesza w ciągu 9,4 sekundy, rozwija szybkość maksymalną 201 km/godz. i zużywa średnio 8,6 litra benzyny na sto.
     (Z)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski