Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najmocniejszy w swojej klasie?

Redakcja
Innowacyjne materiały i platforma obniżyły wagę auta aż o 140 kilogramów FOT. PEUGEOT
Innowacyjne materiały i platforma obniżyły wagę auta aż o 140 kilogramów FOT. PEUGEOT
PEUGEOT 308. Nowoczesne silniki w tym samochodzie charakteryzuje niskie spalanie, nawet na poziomie 3,l l na 100 km

Innowacyjne materiały i platforma obniżyły wagę auta aż o 140 kilogramów FOT. PEUGEOT

Najnowszy Peugeot 308 wyróżnia się ciekawą stylistyką nadwozia, komfortowym wnętrzem i osiągami. Nie da się ukryć - w segmencie samochodów kompaktowych przybył konkurentom niezwykle mocny rywal.

Superekonomiczne silniki BlueHDi

Kilka cech wyróżnia Peugeota 308 wśród konkurencji. Jedną z nich jest waga - najniższa w klasie aut kompaktowych.

Masa samochodu została obniżona o 140 kg dzięki zastosowaniu innowacyjnej platformy EMP2, a także wykorzystaniu do jego budowy nowych gatunków stali, materiałów kompozytowych oraz optymalizacji konstrukcji. Z silnikiem 1.2 VTI waży 1075 kg. Auto dzięki swoim wymiarom jest równocześnie najbardziej kompaktowym hatch-backiem. Jego długość wynosi 4,25 m, wysokość 1,46 m, a szerokość sięga 1,80 m. Nowa platforma umożliwiła skrócenie przedniego i tylnego zwisu, co pozwoliło na rozmieszczenie kół na skrajach nadwozia.

Optymalizacja układu jezdnego pozwoliła na zmniejszenie promienia skrętu o 30 cm (średnica minimalna to 10,4 m), co zapewnia wręcz modelową zwrotność auta. Efektem wprowadzonych w tym modelu zmian jest też dużo bardziej przestronne wnętrze. Auto ma największy w swojej klasie bagażnik o pojemności 420 l, (22 l pod podłogą, bez koła zapasowego). Nisko położony próg załadunku i szeroki otwór ułatwiają korzystanie z przestrzeni bagażnika.

Nabywca Peugeota 308 ma do wyboru gamę silników benzynowych najnowszej generacji o mocy od 82 do 155 KM. Gamę tę otwiera 3-cylindrowy silnik benzynowy. Pozostałe to jednostki THP (zdobywca nagrody "Engine of the Year 2013"). Silniki wysokoprężne w technologii e-HDi o zredukowanej nawet do 93 g/km emisji rozwijają moc od 92 do 115 KM. Wiosną przyszłego roku pojawią się jeszcze bardziej zaawansowane technologicznie, m.in. najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoła-dowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji dwutlenku węgla w tym segmencie (82 g CO2/km). Auto z taką wysokoprężną jednostką pali 2,1 l oleju napędowego na 100 km.

Najwyższe wersje są w standardzie wyposażone w reflektory typu Full LED, co stanowi nowość w tym segmencie. Światła, dając efekt "kociego spojrzenia", stanowią znak rozpoznawczy tego modelu.

Futurystyczne wnętrze, intuicyjny i-Cocpit

Innowacyjnym rozwiązaniem jest we wnętrzu tzw. Peugeot i-Cockpit. W jego skład wchodzą cztery elementy: kompaktowa kierownica, umieszczone wysoko zegary umożliwiające odczyt informacji bez odrywania wzroku od drogi, atrakcyjnie zaprojektowana środkowa konsola oraz intuicyjny w obsłudze duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7 cala. Otoczony linią nawiewów powietrza, został wykończony wysokiej jakości matowo chromowanym kołnierzem.

Pokrętło głośności, przypominające wyglądem rozwiązania stosowane w wysokiej klasy sprzęcie audio, okolone pierścieniem białego światła, przykuwa uwagę czystością formy odzwierciedlającą technologiczne zaawansowanie.
Nowy Peugeot został wyposażony w standardzie lub opcji w liczne systemy: monitor martwego pola, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania podającą obraz na duży kolorowy ekran, system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML, system Park Assist.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski