Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najnowsze wyniki badań: Ostrowski i Kielan mają prawie takie samo poparcie

R
Dziennik Polski dotarł do najnowszego badania preferencji wyborczych w Myślenicach, które zostało zlecone przez sztab Wiktora Kielana. Wynika z niego, że dwaj kandydaci – Kielan i Maciej Ostrowski – mają na kilka dni przed wyborami niemal identyczne poparcie. Ten pierwszy - 27 procent, ten drugi – 28 proc. Na trzecim miejscu, ze sporą stratą znajduje się Leszek Gowin (4 proc.).

Z badania wynika, że kluczem do zwycięstwa będzie zachowanie osób dotychczas niezdecydowanych. Jest ich również 28 procent (14 proc. badanych zadeklarowało, że nie pójdzie do wyborów).

Ostatnie wyniki znacznie różnią się od poprzedniego badania, które zostało przeprowadzone w sierpniu, jeszcze przed rozpoczęciem kampanii. Wówczas Ostrowski miał 27 proc., Kielan - 10 proc., a niezdecydowanych było 44 proc. Jednocześnie 10 proc. osób wskazywało, że są przeciwni obecnemu burmistrzowi, a kolejne 10 proc. – że nie poprze żadnego z wymienionych. Leszek Gowin nie był brany pod uwagę, ponieważ decyzja o jego starcie jeszcze wtedy nie zapadła.

Porównanie tych wyników wskazuje, że poparcie dla obecnego burmistrza praktycznie się nie zmieniło, natomiast kampania jego głównego konkurenta spowodowała znaczny przyrost głosów.

W ankiecie pytano mieszkańców Myślenic m.in. o to, na kogo zagłosują, czy dotychczas władze dobrze rządziły, który z kandydatów przedstawia konkretne pomysły na przyszłość, która z kampanii dobrze prezentuje kandydata, która jest przekonująca i prowadzona uczciwie, a także która z kampanii jest przekłamana i prowadzona nieetycznie.

Generalnie kampania Wiktora Kielana została uznana przez badanych jako lepsza i bardziej merytoryczna od działań prowadzonych przez Macieja Ostrowskiego, gdzie można mówić o niespójności przekonań jego zwolenników. Kampania Leszka Gowina została prawie niezauważona. Warto jednak zwrócić uwagę, że wiele osób zadeklarowało, iż kampanie nie robią na nich wrażenia i nie są szczególnie podatni na reklamę.

Badanie przeprowadzono 12 i 13 listopada na próbie 185 mieszkańców gminy, w tym 2/3 to mieszkańcy miasta i 1/3 – mieszkańcy pozostałych miejscowości. W poprzedniej ankiecie sprawdzano preferencje 170 osób.

(R)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski