W pierwotnej wersji miała ona prowadzić z Węgrzc (gm. Zielonki), przez gminy Michałowice, Słomniki, w kierunku Warszawy. Tereny pod jej budowę zarezerwowane były od ponad 30 lat. - Według nowej koncepcji, droga będzie krótsza i przejdzie od Szczepanowic w kierunku Słomnik, na południe do Widomej (gm. Iwanowice), ominie kompleks leśny i poprowadzi przez granicę gmin Michałowice i Kocmyrzów-Luborzyca do Zastowa, gdzie przetnie batowicką drogę powiatową i przy rozwidleniu linii kolejowych w krakowskich Zesławicach dojdzie do węzła przy ul. Okulickiego i Łowińskiego i połączy się z północną obwodnicą Krakowa - poinformował nas Grzegorz Obara, naczelnik krakowskiego Wydziału Studiów w Biurze Studiów GDDKiA.
Pozytywną opinię w sprawie tej trasy, która w powiecie krakowskim powstanie na około 15-kilometrowym odcinku, wydało Ministerstwo Infrastruktury. W tym miesiącu opiniować ją będą rady gmin, które same zainteresowane były zmianą przebiegu starej trasy i przedstawiciele samorządów współuczestniczyli w opracowaniu założeń. Gdy wszystkie gminy (także gmina Kraków, przez którą także przebiegać będzie droga) zaakceptują ją, wówczas GDDKiA rozpocznie całą procedurę niezbędną do przygotowania dokumentacji (wywłaszczenie terenu, scalanie działek, ich wykup). Potrwa to zapewne kilka lat, ale pozwoli także na odblokowanie terenów zarezerwowanych pod starą trasę, przed ponad 30 laty. Właściciele położonych w tym pasie działek będą mogli w dowolny sposób nimi dysponować.
(EKT)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?