MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy fiat panda od lutego w Polsce

GM
Nowa panda jest nieco większa od poprzedniej: o 11 cm dłuższa i o 6 cm szersza Fot. Jacek Jurecki
Nowa panda jest nieco większa od poprzedniej: o 11 cm dłuższa i o 6 cm szersza Fot. Jacek Jurecki
"Dla Fiat Group Automobiles najwyższy priorytet stanowiło zapewnienie najwyższej jakości w całym procesie inży-nieryjno-rozwojowym produktu. Taki projekt mógł być powierzony tylko fabryce ukierunkowanej na identyczne kryteria. Dlatego też nowa panda produkowana jest w zakładzie Pomigliano d'Arco".

Nowa panda jest nieco większa od poprzedniej: o 11 cm dłuższa i o 6 cm szersza Fot. Jacek Jurecki

PREMIERA. Debiutująca właśnie panda III będzie dostępna w trzech poziomach wyposażenia i dziesięciu kolorach.

Słowa te, pochodzące z oficjalnych materiałów prasowych Fiata, czytamy z niejaką przykrością. Sugerują bowiem, że fabryka w Tychach, dotychczas tak obsypywana pochwałami za jakość i wydajność, nie spełnia wymogów stawianych producentowi kolejnego wcielenia popularnego włoskiego modelu samochodu. Pamiętamy poza tym, ile problemów wiązało się z uruchomieniem linii montażowych pandy "trójki" we wspomnianych zakładach koło Neapolu. Cóż, przekonaliśmy się, że w wielkim biznesie liczy się nie tylko rachunek ekonomiczny, ale także inne względy. Trudno, mleko się rozlało. Koniec, kropka.

Debiutująca właśnie na rynku włoskim panda III będzie tam dostępna w trzech poziomach wyposażenia, dziesięciu kolorach nadwozia i dziewięciu wersjach wystroju wnętrza. Jeśli chodzi o napęd (na razie przedni, choć wkrótce ma pojawić się również wersja 4x4), to klienci mają do wyboru cztery silniki. Benzynowe: dobrze znany 1.2 Fire EVO II (69 KM, średnie spalanie 5,2 l/100 km), nowoczesny turbodoładowany 0.9 TwinAir (85 KM, zużycie paliwa w cyklu mieszanym, po włączeniu funkcji ECO, 4,2 l/100 km), nowy wolnossący 0.9 TwinAir (65 KM, 4,2 l/100 km) oraz sprawdzony turbodiesel 1.3 MultiJet II (75 KM, 3,9 l/100 km).

Najlepsze osiągi z tej czwórki ma zapewniać dwucylindrowy TwinAir Turbo: prędkość maksymalna 177 km/godz., przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w ciągu 11,2 sekundy. Najbardziej ślamazarna jest wolnossąca, 65-konna odmiana tego silnika: prędkość maksymalna 159 km/godz., przyspieszenie od zera do setki - 15,7 sekundy.

Nowa panda jest nieco większa od poprzedniej: o 11 cm dłuższa i o 6 cm szersza. Przekłada się to również na rozmiary wnętrza, choć tu różnice są raczej milimetrowe, oraz na pojemność bagażnika, która wynosi obecnie 225 litrów (dotychczas 206 l), a po złożeniu oparć tylnych siedzeń wzrasta do 870 l (w pandzie II - 800 l); powstaje wówczas wygodna przestrzeń ładunkowa o płaskiej podłodze. Kto kupi auto w wersji z przesuwaną tylną kanapą, może powiększać kufer do 260 l.

Zmieniono konstrukcję przednich foteli, dzięki czemu udało się uzyskać więcej miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu (dwóch lub trzech, zależnie od wersji samochodu).

We wnętrzu znajdziemy sporo schowków i półek. Jest ich łącznie 14.

Konstruktorzy "trójki" zadbali, by spełniała ona wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Została zatem ona wyposażona w 4 poduszki powietrzne (czołowe i boczne kurtynowe) i system BAS, który wspomaga hamowanie.

JACEK JURECKI

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski