Nowy album Pustek, pojawia się na rynku po pięciu latach przerwy. Pokryzysowy, dojrzały, całkowicie inny od dotychczasowych wydawnictw. W trakcie prac nad „Safari”, zespół skoncentrował się na piosenkach - sile melodii i tekstu.
- Działalność Pustek i ich ciągły rozwój obserwuję od dawna, dlatego bardzo mnie cieszy fakt, że ich najnowszy album, "Safari", możemy pokazać jako pierwsi i to w ramach pierwszej edycji naszego nowej inicjatywy Tygodnia z Artystą. - mówi Katarzyna Rogalska, odpowiedzialna za redakcję w WiMP. - Tym bardziej, że jest to płyta pełna świetnych, zaskakujących melodii i bardzo dobrych tekstów, a tego zawsze poszukuję w polskiej muzyce.
Zdaniem krytyków Pustki to zespół wykrystalizowany o dużej wrażliwości i kulturze muzycznej. Wszystko to znajduje odzwierciedlenie w błyskotliwych, brawurowych, wokalnych tekstach i warstwie melodycznej, w której słychać, że zespół kompletnie inaczej podszedł także do instrumentów i produkcji.
- Jak zwykle chcieliśmy, żeby album był inny niż wszystkie poprzednie.- mówią Pustki. - Tyle rzeczy wydarzyło się w międzyczasie, tyle koncertów zagraliśmy, tyle zmieniło się w życiu każdego z nas, rodziny, macierzyństwo, więc zmiany nastąpiły naturalnie.
Nad ostatecznym kształtem „Safari” pracowało trzech producentów, co zaowocowało mieszanką brzmień: Eddie Stevens (Moloko, Roisin Murphy, Zero 7), Adam Toczko (Kult, Pogodno) oraz Bartek Dziedzic (m.in. Brodka).
Poniżej znajduje się link do „Safari”: http://wimp.pl/album/26479143
Tydzień z Artystą, organizowany przez muzyczny serwis streamingowy WiMP, to cykliczne spotkania z najciekawszymi osobowościami polskiej sceny. To możliwość poznania najświeższych wydawnictw przed ich premierą sklepową, poznania idoli, wygrania unikalnych pamiątek. Pierwszym gościem Tygodnia z Artystą jest polski zespół rockowy Pustki, chętnie wykorzystujący klasyczne lub jazzowe instrumentarium.
***
Skandynawski muzyczny serwis streamingowy oferuje ponad 23 miliony utworów, zarówno zagranicznych, jak i polskich. Dostęp do podstawowej wersji serwisu, w formie aplikacji desktopowej na komputerze, kosztuje 9,99 zł miesięcznie, a w przypadku wersji premium, działającej dodatkowo także na urządzeniach mobilnych, opłata miesięczna wynosi 19,99 zł. To jednak nie jedyne możliwości korzystania z usługi, jakie oferuje WiMP.
Serwis umożliwia także stały, darmowy dostęp do swoich zasobów muzycznych (dla aplikacji desktopowej) z limitowanym czasem odsłuchu utworów i powiadomieniami serwisu pomiędzy utworami, np. informującymi o płatnej wersji WiMP dostępnej także na urządzeniach mobilnych. Wszystkie wersje są od reklam zewnętrznych. Co więcej, zakładając darmowe konto WiMP użytkownik ma jednocześnie możliwość przez 7 dni testować serwis na urządzeniach mobilnych.
Koncepcja ta już z powodzeniem działa na innych rynkach europejskich, takich jak: Szwecja, Norwegia, Dania, Niemcy. W sumie WiMP podbił już serca 400 tys. użytkowników, a liczba ta ciągle rośnie. W 2011 roku serwis otrzymał brytyjską nagrodę Meffy Awards dla najlepszego serwisu muzycznego. Regularnie wygrywa także testy konsumenckie we wszystkich krajach, w których jest dostępny.
WiMP posiada licencję na ponad 20 milionów utworów. Serwis zapowiada również launch w innych krajach. WiMP należy do spółki Aspiro, notowanej na sztokholmskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NASDAQ OMX).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?