Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odmłodzony i familijny

Janusz Steinbarth
Samochód produkowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych.
Samochód produkowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Fot. Ford
Ford C-Max. Co czwarty klient w Europie wybiera fordowski silnik 1.0 EcoBoost, nagrodzony trzykrotnie prestiżowym tytułem ,,Międzynarodowy Silnik Roku". Dla oczekujących lepszych osiągów zaprojektowano silnik 1.5 EcoBoost (150 lub 182 KM).

Wkrótce pojawią się na polskim rynku zmodernizowane Fordy C-Max, także w dłuższej odmianie Grand C-Max. Pojazd ten cieszy się w Europie niesłabnącym powodzeniem. Od 2004 roku do dziś znalzął na Starym Kontynencie 1,2 mln nabywców.

Z zewnątrz cechy wspólne dla całej gamy
Począwszy od debiutu, co ósmy pojazd tej klasy w Europie nosi logo z błękitnym owalem. Produkowane przez Forda kompaktowe vany zdobyły uznanie klientów dzięki niskim kosztom eksploatacji, niezawodności, precyzyjnemu prowadzeniu, a także umiarkowanym cenom zakupu.

Jak już wcześniej pisaliśmy, poliftingowy C-Max po raz pierwszy pokazany został w październiku ubiegłego roku na salonie w Paryżu. Pod koniec maja samochód dostępny będzie w Polsce, chociaż zamówienia na niego można składać już dziś. Z zewnątrz nowego C-Maksa rozpoznamy po trapezoidalnym wlocie powietrza (podobnym do tego w Focusie i Fieście) oraz zmienionych reflektorach. Wewnątrz z pewnością zauważymy jakościowo lepsze materiały wykończeniowe i ciekawsze kolory.

Generalnie mamy jednak do czynienia z samochodem, który przeszedł kurację kosmetyczną, nie jest to zatem zupełnie nowy model. Na specjalne wyróżnienie zasługują w C-Maksie fotele przednie. Są więcej niż tylko wygodne, doskonale trzymają plecy, a wysokie oparcie z zagłówkiem ma cechy konstrukcji ortopedycznej, dla wyższej osoby to ogromna zaleta.

Co prawda podczas prezentacji dla dziennikarzy przejechaliśmy niezbyt wiele kilometrów, nieodparcie nasuwa się tutaj jednak porównanie do superwygodnych foteli z takich aut jak SAAB czy Volvo.

Model C-Max produkowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych: krótszej, 5-miejscowej C-Max, i dłuższej, 7-osobowej Grand C-Max. Ta druga wersja to pojazd familijny - zajmowanie dwóch miejsc na końcu nie wymaga specjalnej ekwilibrystyki dzięki składanemu fotelowi w drugim rzędzie.

Nowością jest 1,5 litrowy turbodiesel
Paleta jednostek napędowych dostępnych w tych minivanach jest ogromna. Zastosowane w nich jednostki napędowe - zdaniem producenta - są jeszcze wydajniejsze. Co czwarty klient w Europie wybiera silnik 1.0 EcoBoost, nagrodzony trzykrotnie prestiżowym tytułem ,,Międzynarodowy Silnik Roku". Dla oczekujących lepszych osiągów przewidziano nowy silnik 1.5 EcoBoost (150 lub 182 KM). W ofercie pozostał starszy, 1,6-litrowy, o mocy 85 lub 125 KM. Nowością jest turbodiesel 1.5 TDCI, rozwijający moc 95 lub 120 KM. Specjalna ,,zielona" jego odmiana ECOnetic emituje zaledwie 99 g CO2 na km. Są jeszcze dwulitrowe diesle o mocy 150 lub 170 KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski