Wkrótce pojawią się na polskim rynku zmodernizowane Fordy C-Max, także w dłuższej odmianie Grand C-Max. Pojazd ten cieszy się w Europie niesłabnącym powodzeniem. Od 2004 roku do dziś znalzął na Starym Kontynencie 1,2 mln nabywców.
Z zewnątrz cechy wspólne dla całej gamy
Począwszy od debiutu, co ósmy pojazd tej klasy w Europie nosi logo z błękitnym owalem. Produkowane przez Forda kompaktowe vany zdobyły uznanie klientów dzięki niskim kosztom eksploatacji, niezawodności, precyzyjnemu prowadzeniu, a także umiarkowanym cenom zakupu.
Jak już wcześniej pisaliśmy, poliftingowy C-Max po raz pierwszy pokazany został w październiku ubiegłego roku na salonie w Paryżu. Pod koniec maja samochód dostępny będzie w Polsce, chociaż zamówienia na niego można składać już dziś. Z zewnątrz nowego C-Maksa rozpoznamy po trapezoidalnym wlocie powietrza (podobnym do tego w Focusie i Fieście) oraz zmienionych reflektorach. Wewnątrz z pewnością zauważymy jakościowo lepsze materiały wykończeniowe i ciekawsze kolory.
Generalnie mamy jednak do czynienia z samochodem, który przeszedł kurację kosmetyczną, nie jest to zatem zupełnie nowy model. Na specjalne wyróżnienie zasługują w C-Maksie fotele przednie. Są więcej niż tylko wygodne, doskonale trzymają plecy, a wysokie oparcie z zagłówkiem ma cechy konstrukcji ortopedycznej, dla wyższej osoby to ogromna zaleta.
Co prawda podczas prezentacji dla dziennikarzy przejechaliśmy niezbyt wiele kilometrów, nieodparcie nasuwa się tutaj jednak porównanie do superwygodnych foteli z takich aut jak SAAB czy Volvo.
Model C-Max produkowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych: krótszej, 5-miejscowej C-Max, i dłuższej, 7-osobowej Grand C-Max. Ta druga wersja to pojazd familijny - zajmowanie dwóch miejsc na końcu nie wymaga specjalnej ekwilibrystyki dzięki składanemu fotelowi w drugim rzędzie.
Nowością jest 1,5 litrowy turbodiesel
Paleta jednostek napędowych dostępnych w tych minivanach jest ogromna. Zastosowane w nich jednostki napędowe - zdaniem producenta - są jeszcze wydajniejsze. Co czwarty klient w Europie wybiera silnik 1.0 EcoBoost, nagrodzony trzykrotnie prestiżowym tytułem ,,Międzynarodowy Silnik Roku". Dla oczekujących lepszych osiągów przewidziano nowy silnik 1.5 EcoBoost (150 lub 182 KM). W ofercie pozostał starszy, 1,6-litrowy, o mocy 85 lub 125 KM. Nowością jest turbodiesel 1.5 TDCI, rozwijający moc 95 lub 120 KM. Specjalna ,,zielona" jego odmiana ECOnetic emituje zaledwie 99 g CO2 na km. Są jeszcze dwulitrowe diesle o mocy 150 lub 170 KM.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?