18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Okno na świat inwestycji

Redakcja
Europejskim oknem na świat inwestycji są targi MIPIM w Cannes. Impreza, organizowana od roku 1990, ma niebywale mocną pozycję na międzynarodowym rynku nieruchomości. Trudno wręcz uznać się za specjalistę w tej dziedzinie nie mając pełnego przeglądu ofert, które prezentowane są w Cannes. Nie tylko najwięksi…

Targi Nieruchomości MIPIM 2008

Europejskim oknem na świat inwestycji są targi MIPIM w Cannes. Impreza, organizowana od roku 1990, ma niebywale mocną pozycję na międzynarodowym rynku nieruchomości. Trudno wręcz uznać się za specjalistę w tej dziedzinie nie mając pełnego przeglądu ofert, które prezentowane są w Cannes.

Nie tylko najwięksi

Podczas targów prezentowane są nie tylko projekty komercyjne. Obok firm deweloperskich, które realizują największe obiekty biurowe i mieszkaniowe na świecie, ekspozycje przygotowują również największe metropolie (koszt udziału w targach MIPIM jest tak wysoki, że na wynajem dużych powierzchni wystawienniczych stać jedynie miasta najbogatsze, takie jak Londyn. Moskwa czy Paryż). Cannes nie jest jednak zarezerwowane jedynie dla projektów największych. Często w ramach jednej ekspozycji można zapoznać się z ofertami regionalnymi, na które składają się projekty niewielkie. W taki sposób radzą sobie, o czym nieco dalej, polskie gminy, a także rozmaite agencje inwestycyjne i strefy ekonomiczne.
Jednym z najważniejszych wydarzeń jest uroczystosć wręczenia targowych nagród. MIPIM Awards to bodaj najbardziej prestiżowe wyróżnienia w branży nieruchomości, prawie o takim znaczeniu jak Oscar czy Złota Palma (targi odbywają się w tym samym Pałacu Festiwalowym, co MIDEM i Festiwal Filmowy). W tym miejscu wypada przypomnieć, że warszawski Metropolitan, zaprojektowany przez Normana Fostera, uznany został przez canneńskie jury za najlepszy biurowiec świata. W tym roku targowemu jury, oceniającemu 15 inwestycji w pięciu kategoriach (budynki biurowe, odnowione obiekty biurowe, obiekty turystyczne, inwestycje mieszkaniowe i budownictwo ekologiczne) przewodniczy Barbell Schomberg.

"Zielony dzień"

MIPIM wskazuje aktualne kierunki rozwoju rynku inwestycyjnego. Wyraźnie widać m.in. wzrost zainteresowania budownictwem ekologicznym, energooszczędnym, opartym w dużym stopniu na elementach prefebrykowanych, czego świadectwem był wczorajszy "Zielony dzień" w Cannes.
Konsekwentnie, od lat w targach na Lazurowym Wybrzeżu uczestniczy nasza stolica. W tym roku reklamuje się pod hasłem "Warszawa miastem perspektywicznym". Stoisko w Cannes przedstawia stolicę jako miasto nowoczesnej architektury i otwartości na nowe inwestycje. W targach zapowiedziała udział prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, deklarując udział w panelu dotyczącym rozwoju metropolii Europy Środkowej, wespół z burmistrzami Pragi, Bratysławy i Budapesztu.
Do Cannes wybrali się również, już po raz czwarty przedstawiciele Małopolski. Własną ekspozycję ma jej stolica - hasłem "Kraków w multimedialnej galerii obrazów". Zgodnie z wolą władz miasta jest ono prezentowane, jako miejsce historyczne, a jednocześnie jako nowoczesny ośrodek gospodarczy otwarty na inwestycje z dziedziny wyspecjalizowanych usług, wysokich technologii i sektora badawczo-rozwojowego.
Krakowowi partneruje m.in. Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego, firmy deweloperskie, pośrednicy nieruchomości, kancelarie prawne zajmujące się obsługą procesów inwestycyjnych. Miasto przygotowało ponad 20 propozycji inwestycyjnych. Są wśród nich obiekty mieszkaniowe, a także tereny inwestycyjne typu greenfield w obszarze planowanych parków technologicznych, inwestycje turystyczne, a nawet parkingi. Obok Krakowa - dzięki współpracy w ramach tzw. Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego - prezentują się w Cannes również mniejsze gminy i miejscowości, m.in. Niepołomice, Wieliczka Januszowice, Słomniki oraz Myślenice. Jest tu również obecna Bochnia, której Wydział Promocji i Rozwoju Miasta przygotował folder promujący miejscową specjalną strefę ekonomiczną. Specjalny artykuł poświęcony BSAG ukaże się w kwartalniku "Małopolski Rynek Inwestycyjny" wydawanym przez MARR i dystrybuowanym podczas targów. Przed rozpoczęciem targów planowana jest także specjalna akcja internetowa promująca ofertę Małopolski, w tym Bochni. Filmy promocyjne, także z Bochni, które prezentowane będą na sześciu ekranach plazmowych. Goście małopolskiej ekspozycji otrzymują, oprócz ofert inwestycyjnych, rozmaite upominki, m.in. woreczki ozdobione pieczęcią Bochni i wypełnione solą z bocheńskiej kopalni.
JANUSZ MICHALCZAK
ZDJĘCIA: MIPIM

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski