Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Osiem miesięcy w korku

Jolanta Białek
Objazdy wyznaczone dla samochodów, podczas budowy ronda u zbiegu ul. Asnyka i Piłsudskiego
Objazdy wyznaczone dla samochodów, podczas budowy ronda u zbiegu ul. Asnyka i Piłsudskiego FOT. ARCHIWUM UMIG WIELICZKA
Wieliczka. Budowa rond na drodze wojewódzkiej rozpocznie się później niż zapowiadano. Podczas prac, przez dolną częścią miasta pojedzie najprawdopodobniej autobus nr 204.

Dziewiąty lutego to najwcześniejszy termin, kiedy może ruszyć przebudowa skrzyżowania ulic Piłsudskiego i Asnyka w Wieliczce – wynika z informacji krakowskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Czas rozpoczęcia prac wymagających zamknięcia newralgicznej „krzyżówki”, przesunięto o co najmniej tydzień, ponieważ przeciągają się uzgodnienia odnośnie organizacji ruchu, podczas prowadzenia inwestycji. Z nieoficjalnych informacji wynika, że sprawa jest na etapie opiniowania objazdów m.in. przez policję.

Budowa dwóch rond (na zbiegu ulic Asnyka, Gdowskiej i Le­dnickiej takie prace ruszą nie wcześniej niż w marcu) spowoduje ogromne utrudnienia w ruchu. Wiadomo już, że podczas robót zaplanowanych do września br. autobus nr 304 będzie kursował nie przy Kopalni Soli, ale ulicami Narutowicza i Piłsudskiego, co będzie wielkim utrapieniem dla mieszkańców centrum Wieliczki.

„Uważam, że jest pewne rozwiązanie, które choć w części zrekompensuje brak autobusu 304 w centrum Wieliczki. Myślę, że można do centrum miasta skierować na tymczasową trasę linię 204. Od strony Krakowa do przystanku Wieliczka CPN autobus jechałby po dotychczasowej trasie, a dalej ulicami: Dembowskiego, Powstania Warszawskiego, Słowackiego następnie skręciłby w Górniczą, Chopina, Lima-nowskiego i dalej od Słowackiego – do Borku Fałę­ckiego” – zaproponował jeden z mieszkańców Wieliczki (nazwisko do wiadomości redakcji).

„Dziennik Polski” przekazał ten pomysł wielickim u­rzędnikom. – Rozważamy i tę propozycję, i czasowe wyznaczenie końcowego przystanku autobusu nr 204 na parkingu gminnym (dawny parking PKS - red.) przy ul. Dembowskiego – powiedział nam wczoraj Henryk Wolak, kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej wielickiego UMiG. Dodał, że pomysłów zmiany trasy 204 nie konsultowano jeszcze z krakowskim Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu, ale „nie powinno być problemu z uzyskaniem zgody tej instytucji na korektę trasy”.

Burmistrz Wieliczki Artur Kozioł twierdzi, że na dziś bardziej realny jest projekt, iż 204 będzie dojeżdżać do parkingu przy ul. Dembowskiego. – „Pu­szczenie” linii 204 ulicą Lima­nowskiego może być problemem. Chodzi o to, że autobus będzie miał kłopot, by zmieścić się na skrzyżowaniu tej drogi z ulicą Chopina – uważa burmistrz Wieliczki. Mówi on też, że miasto rozpocznie ustalenia z ZIKiT-em w sprawie zmiany trasy 204 zaraz po tym, gdy Zarząd Dróg Wojewódzkich określi jednoznaczenie termin rozpoczęcia budowy rond.

Podczas przebudowy dwóch skrzyżowań droga wojewódzka w Wieliczce będzie całkowicie zamknięta dla ruchu. To konieczne, ponieważ na wykonanie rond jest bardzo mało czasu. Dotowana z funduszy unijnych inwestycja musi zakończyć się tej jesieni.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski