Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pojazd niewielki, lecz mocny i szybki

Janusz Michalczak
Czerwone elementy nadwozia informują o wersji specjalnej Juke’a
Czerwone elementy nadwozia informują o wersji specjalnej Juke’a nissan
Nissan Juke Nismo RS. Nissan zaprojektował ten samochód z myślą o dostarczeniu maksymalnej przyjemności kierowcom, którzy są miłośnikami crossoverów oraz jazdy sportowej.

Model Juke produkowany jest przez Nissana od roku 2010. Od początku, to znaczy od projektu studialnego, który został zaprezentowany rok wcześniej w Genewie pod nazwą Qazana, auto pomyślane było jako pojazd o cechach sportowych.

Juke Nismo RS stanowi ich kwintesencję. Samochód przygotowany został przez firmę Nismo, powołaną do życia przez Nissana. Zajmuje się ona tuningiem sportowym aut produkowanych przez japoński koncern, wśród nich modeli - 370Z oraz GT-R. Auta udoskonalone przez Nismo biorą udział w najbardziej liczących się wyścigach świata.

218 koni mechanicznych pod maską

Specjalną wersję Juke’a znamionują czerwone elementy wykończenia nadwozia widoczne w jego dolnej części, również w postaci automatycznie składanych lusterek zewnętrznych. Dodatkowo na nadwoziu umieszczono plakietki z napisem ,,Nismo”.

Charakteru dodają temu pojazdowi duże dziesięcioramienne, 18-calowe felgi, a także wąskie paski świateł LED do jazdy dziennej, wmontowane w dolną część przedniego zderzaka.

Równie ciekawie jest z tyłu, gdzie widoczny jest potężny dyfuzor, poprawiający docisk auta do podłoża oraz drapieżne światła. Juke wyposażony został w sportowy wydech, który budzi respekt niskimi tonami.

Sportowy charakter tego auta podkreślono również we wnętrzu. W oczy rzucają się przede wszystkim czerwone wykończenia kubełkowych, sportowych siedzeń Recaro.

Zadanie ułatwia kierowcy czerwony, umieszczony na kierownicy pasek skóry, który wyznacza jej środkową część, co usprawnia prowadzenie auta, zwłaszcza w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji.

Na desce wyróżniono w podobny sposób pole obrotomierza, które również ma czerwony kolor. Sterowanie wieloma funkcjami Juke’a odbywa się za pośrednictwem panelu umieszczonego w części środkowej deski rozdzielczej. Interfejs o nazwie I-CON umożliwia wybór jednego spośród trzech trybów jazdy: normalnego, ekologicznego oraz sportowego, który uwidacznia się w postaci czerwonej grafiki.

Wskaże kierowcy jak ominąć korki

Jak przystało na auto produkowane w XXI wieku Juke oferuje wiele tzw. mobilnych możliwości dzięki łączności satelitarnej. System SiriusXM® Traffic pozwala uzyskiwać informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, oferując alternatywne trasy, pozwalające uniknąć korków powstałych z powodu robót drogowych oraz wypadków. Eco Route z kolei pozwala oszczędzać paliwo, dzięki wyznaczeniu najbardziej optymalnej trasy. Moment obrotowy (280 Nm przekazywany jest na wszystkie cztery koła.

Zastosowany w Juke RS mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym pozwala na równiejsze przekazywanie mocy (maksymalna to 218 koni mechanicznych) na oba koła lub osie.

Dużą rolę odgrywa tu system sensorów, który rozdziela moc w zależności od sytuacji na przednią lub tylną oś lub koła prawe lub lewe. Napędem steruje się idealnie za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Na pochwałę zasługują również hamulce. Zamontowano w nich większe 12,5 calowe tarcze.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski