Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pokona skały i błoto

Janusz Michalczak
Nowoczesna sylwetka Cherokee skrywa innowacyjne systemy ułatwiające jazdę w każdych warunkach
Nowoczesna sylwetka Cherokee skrywa innowacyjne systemy ułatwiające jazdę w każdych warunkach Fot. jeep
Jeep Cherokee. SUV średniej klasy z odłączanym napędem tylnej osi

Na rynek trafia całkowicie nowa, czwarta już generacja Jeepa Cherokee. Od lat cieszy się on dużym zainteresowaniem wśród osób szukających auta przystosowanego do jazdy w trudnych warunkach terenowych i zarazem komfortowego.

Charakterystyczne akcenty nadwozia
Auto ma wyrazistą, elegancką sylwetkę, której charakterystyczną cechą jest spadzista pokrywa komory silnika, zwieńczona siedmiodzielną atrapą chłodnicy ze spiczastym poziomym przetłoczeniem.

Charakterystycznym elementem nadwozia są także wąskie światła do jazdy dziennej typu LED oraz umieszczone poniżej podłużne reflektory ksenonowe (standard w wersji modelowej Limited na wybranych rynkach). Integralną część tyłu karoserii stanowią światła zespolone LED, nadające bryle pojazdu solidności i harmonii. Ich kształt niejako łączy „górę” i „dół” klapy tylnej w formie zazębiającego się horyzontalnie, rozpoznawalnego z daleka akcentu graficznego.

We wnętrzu komfort. Niemal wszystkie miejsca wystawione na dotyk kierowcy czy pasażerów, parapety drzwi, centralny podłokietnik oraz nakładkę deski rozdzielczej wykonano z materiałów gatunku premium. Do wyposażenia standardowego należy wyściełana winylem osłona zestawu wskaźników, której stylowe przeszycia powtórzono na podłokietniku centralnym oraz podłokietnikach drzwiowych. Auto oszałamia wręcz rozmaitymi innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi.

Dziewięciostopniowa przekładnia
Wyposażenie obejmuje trzy innowacyjne systemy napędu 4x4 zapewniające optymalne osiągi w dowolnych warunkach jazdy. Nowy Cherokee to pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej dla obniżenia strat energii (gdy funkcjonalność 4x4 nie jest potrzebna) oraz zużycia paliwa. Wszystkie warianty napędu 4x4 nowego Cherokee skojarzone są ze stosowanym już od pewnego czasu systemem zarządzania trakcją Jeep Select-Terrain, działającym w czterech trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto). Piąty tryb Rock (skały) dostępny jest w wersji Trailhawk.

Podstawową jednostką napędową nowego Cherokee jest nowy, bardzo ekonomiczny, czterocylindrowy (R-4) turbodiesel o pojemności 2,0 litrów z bezpośrednim wtryskiem paliwa Multijet II. Cherokee oferowany będzie także z dwoma silnikami benzynowymi: V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną.

Jako pierwszy samochód segmentu SUV klasy średniej, nowy Jeep Cherokee wyposażony jest seryjnie w dziewięciostopniową automatyczną skrzynię przekładniową, która współpracuje zarówno z 2,0- -litrowym turbodieslem o mocy 170 KM, jak i silnikami benzynowymi oferowanymi w gamie modelowej.

Napisz do autora:
[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski