Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Połowa pracujących może liczyć na benefity, głównie socjalne

Marcin Banasik
Służbowy telefon komórkowy posiada 18 procent pracowników
Służbowy telefon komórkowy posiada 18 procent pracowników fot. 123rf
Dodatkowe świadczenia. Prawie połowa z nas nie otrzymuje w pracy dodatkowych świadczeń – wynika z raportu Pracuj.pl. Najczęściej oferowane benefity to prywatna opieka medyczna i polisa na życie. Samochód służbowy czy karty przedpłacone to dobra przeznaczone dla wybranych.

Z danych raportu „Podwyżka bez tabu: benefity po polsku” wynika, że 28 proc. Polaków deklaruje otrzymywanie od pracodawcy prywatnej opieki medycznej. W ramach tego świadczenia pracownik uprawniony jest do korzystania z usług prywatnych placówek medycznych, nieodpłatnie bądź w niższej cenie.

O ile telefon komórkowy do celów prywatnych otrzymuje aż 18 proc. pracujących Polaków, to posiadanie samochodu służbowego deklaruje jedynie 8 proc. – pokazują dane serwisu. Przeważnie oznacza to możliwość dojazdu i powrotu z miejsca pracy do miejsca zamieszkania, jednak często też wykorzystywanie auta do innych celów.

Jeszcze rzadziej niż samochód deklarowane są karty przedpłacone – możliwość korzystania z nich potwierdziło jedynie 3 proc. badanych. Tę bezgotówkową formę płatności można wykorzystywać w punktach handlowych i usługowych. Najrzadziej spotykanym benefitem są programy emerytalne. Ich posiadanie deklaruje niecałe 3 proc. Polaków.

Jak pokazują dane z raportu, najważniejsza dla pracowników jest prywatna opieka medyczna – tak zadeklarowało 42 proc. pracujących Polaków. Na drugim miejscu stawiane jest ubezpieczenie na życie. Dane z raportu pokrywają się z tym, co najczęściej oferują nam pracodawcy. Pierwszą trójkę najważniejszych benefitów zamykają świadczenia socjalne.

Pomoc materialna, jakiej udziela pracodawca, może objawiać się wsparciem finansowym (zwrotnym lub bezzwrotnym) bądź pomocą materialną w postaci np. paczek żywnościowych, podręczników szkolnych czy odzieży. Najmniej istotne okazują się być kupony na usługi turystyczne – ważne tylko dla 7 proc. pracujących Polaków, czy kupony na usługi kulturalne – wymieniło je 12 proc. respondentów.

Jak pokazuje raport „Podwyżka bez tabu: benefity po polsku”, spośród nietypowych benefitów największym, niespełnionym marzeniem pracujących Polaków pozostaje otrzymywanie od pracodawcy karty na paliwo – deklaruje tak 43 proc. badanych. Kolejnym benefitem, o którym marzymy, jest voucher na wakacje – 37 proc. Pierwszą trójkę zamykają z kolei karnety na wydarzenia kulturalne 30 proc. Wśród najczęstszych odpowiedzi znalazły się też codziennie opłacony lunch – 19 proc. , czy dofinansowanie przedszkola – 23 proc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski