Powstanie droga od obwodnicy do strefy przemysłowej w Gdowie. Rusza inwestycja warta miliony złotych

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Nowa droga połączy rondo na obwodnicy Gdowa (ul. Bocheńska) z gdowską strefą przemysłową. Inwestycja warta ponad 8 mln zł potrwa około dwóch lat
Nowa droga połączy rondo na obwodnicy Gdowa (ul. Bocheńska) z gdowską strefą przemysłową. Inwestycja warta ponad 8 mln zł potrwa około dwóch lat materiały Urzędu Gminy w Gdowie
Budowa 1,2 km traktu pomiędzy obwodnicą Gdowa, a rejonem ulic Cegielniana/Przemysłowa, gdzie znajduje się gdowska strefa gospodarcza, pochłonie ponad 8 mln zł. Inwestycja, którą zapowiadano od prawie dwóch dekad rozpocznie się w najbliższych tygodniach.

Pierwszy przetarg na wykonanie dojazdu do strefy przemysłowej – na co Gdów ma 8,3 mln zł - unieważniono z powodu zbyt wysokich cen. Oferty złożone na drugi konkurs są już korzystniejsze. W sumie jest ich 10, a dwie - o wartości 8,068 mln zł oraz 8,197 mln zł - mieszczą się w kwocie zabezpieczonej na ten cel przez gminę.

Jak mówi wójt Gdowa Zbigniew Wojas, tym razem przetarg na budowę „przemysłowej” drogi zostanie na pewno rozstrzygnięty. Nastąpi to na dniach, a podpisanie umowy z wykonawcą prac jest planowane zaraz potem.

- Jeśli pozwoli to pogoda inwestycja ruszy jeszcze w tym roku. Droga będzie budowana od podstaw, na terenach, gdzie są obecnie pola, więc prace nie spowodują utrudnień w ruchu dla kierowców. Okresowe tego typu kłopoty mogą mieć natomiast firmy, działające już w strefie inwestycyjnej – powiedział nam wójt Gdowa.

Gminny trakt – o długości ponad 1,2 km, szeroki na sześć metrów, z chodnikiem i ciągiem pieszo-rowerowym oraz oświetleniem – połączy ulicę Bocheńską (rejon ronda im. ks. Karola Wojtyły na obwodnicy) z ulicą Przemysłową. Przedsięwzięcie, które powinno przełożyć się na szybszy rozwój gdowskiego obszaru przemysłowego, potrwa 22 miesiące od czasu podpisania umowy z wykonawcą, a więc mniej więcej do jesieni 2024 roku.

Budowa tego szlaku komunikacyjnego Gdów zapowiadał od pierwszych lat XXI wieku, od czasu powstania strefy gospodarczej w rejonie ulic Cegielnianej i Przemysłowej. Jednak latami brakowało pieniędzy na kosztowne przedsięwzięcie. W końcu latem 2022 roku gmina otrzymała na to 5 mln zł dofinansowania w ramach trzeciej edycji programu „Polski Ład”, z puli przeznaczonej na inwestycje w rejonach, gdzie funkcjonowały kiedyś PGR-y. Brakujące ok. 3 mln zł Gdów wyłoży z własnego budżetu.

Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
Dlaczego tylko 6 metrów szerokości? Nie myślą o autobusach i dużych ciężarówkach? Powinno być 7 metrów szerokości, by swobodnie mijał się autobus z autobusem jadącym z przeciwka, czy z innym wielkogabarytowym pojazdem, bez znacznego zmniejszania szybkości.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie