MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Premiera: peugeot 208

R
Francuskiej motoryzacji nie sposób odmówić sukcesów. Jednym z nich jest np. absolutne mistrzostwo w dziedzinie budowy niewielkich, popularnych pojazdów.

Chociaż nie każdy pała do nich miłością, nie ma chyba na świecie osoby, która nie słyszałaby o peugeocie 205 GTI czy nie znała sylwetki modelu 206.

Niemal każdy mały peugeot okazywał się prawdziwym rynkowym hitem. Model 205 sprzedał się w rekordowej liczbie 5,3 mln egzemplarzy. Jego następca - 206 - osiągnął wynik 6 mln wyprodukowanych sztuk już w 2007 roku, zaledwie w 105 miesięcy od uruchomienia produkcji!

Mimo, że 206, w ulepszonej wersji "plus" produkowany jest do dzisiaj, w 2006 roku pojawił się jego następca - model 207. Chociaż samochód jest zdecydowanie przestronniejszy niż poprzednik i na pewno nie należy do brzydkich, nie odniósł on tak oszałamiającego sukcesu jak poprzednicy.

Dlatego właśnie, w zaledwie pięć lat od debiutu, Peugeot zdecydował się zaprezentować kolejną generację niewielkiego hatchbacka segmentu B - model 208.

Wygląd zewnętrzny auta nawiązuje do najnowszego trendu lansowanego przez francuską markę. Pas przedni przypomina nieco ten z topowego modelu 508, doszukać się w nim można również wielu nawiązań do pojazdów koncepcyjnych.

Projektując 208 francuscy inżynierowie postanowili wrócić do korzeni sukcesu modelu 205. Nowe auto będzie więc nie tylko nieco mniejsze od 207, ale też - zdecydowanie - lżejsze. W najlżejszej wersji masa własna 208 to jedynie 975 kg, co - jak na dzisiejsze standardy - stawia go w wadze piórkowej. Średnio, model 208 ważyć będzie aż o 110 kg mniej niż poprzednik!

Najwięcej niespodzianek skrywa wnętrze. Nowe auto jest aż o 7 cm krótsze i o 1 cm niższe niż 207. Mimo to, w jego wnętrzu udało się wygospodarować zauważalnie więcej miejsca niż w poprzedniku. Najbardziej zadowoleni będą pasażerowie tylnej kanapy - odległość miedzy przednimi a tylnymi fotelami wzrosła aż o 5 cm. Oprócz większej kubatury, kabina pasażerska oferuje również zupełnie nową deskę rozdzielczą, która na pewno przypadnie do gustu zwłaszcza młodszym kierowcom. Wszystkie wskaźniki i przełączniki zostały zaprojektowane na nowo. Umieszczono je wokół niewielkiej kierownicy, na desce rozdzielczej typu "head-up" oraz na dużym ekranie dotykowym.

Wraz z debiutem 208, Peugeot wprowadza do swojej gamy modelowej nową rodzinę trzycylindrowych silników benzynowych: 1,0 l. i 1,2 l. VTi, które - przynajmniej zdaniem producenta - zużywać mają ok. 4,3 l. benzyny na 100 km. Auto dostępne będzie również z pięcioma odmianami jednostek wysokoprężnych, z których cztery wyposażone będą w system strat&stop (e-HDI).

Nowe peugeoty mają być nie tylko ekonomiczne, ale też ekologiczne. Dzięki średniemu ograniczeniu emisji CO2 o 34 g/km (w stosunku do 207), model 208 może pochwalić się najmniejszą emisją CO2 w swoim segmencie. Co więcej, aż 25 proc. masy wszystkich polimerów użytych do zbudowania auta stanowią tzw. "zielone materiały" (pochodzenia naturalnego lub z recyklingu).

(R)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski