Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przybędzie nam dziesięć procent benzyny. Felieton Grzegorza Tabasza

Grzegorz Tabasz
Wszystko dzięki ochronie klimatu i zmniejszania zużycia paliw kopalnych. Podniesienie zawartości etanolu w paliwach spowoduje, że będziemy bardziej ekologiczni. O tym na końcu. Jeśli komuś się wydaje, iż dzięki zmianie będzie taniej, grubo się myli. Taniej już było. Bioetanol, czyli zwyczajny alkohol etylowy, zawiera mniej energii niż klasyczne węglowodory. Pojazdy zasilane nowym paliwem zużyją go ciut więcej. Trzeba będzie nieco częściej tankować.

Oczywiście między paskudne pomówienia należy włożyć sugestie, jakoby rolnicze lobby plantatorów roślin energetycznych załatwiło sobie korzystne prawo. Jest jasne jak słońce, że będą mieli zagwarantowany i stały zbyt na zbiory, które trudno sprzedać na rynku żywności zasypywanym na dodatek przez płody z Ukrainy.

Jednak to tylko efekt uboczny dyrektywy Unii Europejskiej, która nakazuje osiągnięcie celu emisji CO2 z transportu do końca dekady. Czyż taki cel nie jest wart częstszego sięgania do kieszeni?

Przy okazji można uniezależnić się od rosyjskiej ropy. Zakazane zboża przerobić na bioetanol i po sprawie. Co do ekologii, to indywidualny transport samochodami w każdej wersji od elektrycznej poczynając na zasilanej ropą czy biopaliwami kończąc jest przyczyną największych szkód w środowisku naturalny. I lepiej nie mieć złudzeń, że biopaliwa cokolwiek zmienią. Ludzie samochodów nie porzucą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najlepsze atrakcje Krakowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski