Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Punto na ropę

Redakcja
Przy olbrzymiej konkurencji występującej dzisiaj wśród samochodów jednego z najbardziej popularnych segmentów B (pojazdy małe) każdy z producentów stara się o to, aby oferta danego modelu zaspokajała wszystkie oczekiwania klienta. Tak dzieje się również z fiatem punto, który na rynku funkcjonuje w ponad dwudziestu różnych wcieleniach. Jednym z nich jest wersja, pod maską której zamontowano silnik diesla.

Wśród mnogości odmian punto nie brakuje wersji diesel

 Zewnętrzny design fiata punto JTD nie różni się od designu, jaki włoski koncern przyjął dla całej rodziny tych aut. Pięciodrzwiowa karoseria o wymiarach: 3835/1660/1480 mm posiada ten sam kształt, co samochód z silnikami benzynowymi. Tak więc są tutaj płaskie, zespolone reflektory, zderzaki w kolorze nadwozia oraz umieszczone na tylnych słupkach lampy. Jest także charakterystyczna dla nowego punto linia stylizacyjna z wklęsłym bagażnikiem i wysoko przebiegającą linią szyb bocznych.
 Jest także nowocześnie zaprojektowane wnętrze z miejscem dla pięciorga pasażerów oraz ich 295-litrowego bagażu. Po złożeniu oparć tylnej kanapy możliwości przewozowe bagażnika zwiekszają się aż do 1000 litrów, co w tej klasie aut uznać należy za wynik co najmniej przyzwoity.
 Jeśli chodzi o wyposażenie kokpitu, to w punto JTD, podobnie zresztą jak w wersjach benzynowych, zamontowano znane już klientom Fiata elektryczne wspomaganie układu kierowniczego wzmocnione dodatkowo regulatorem siły wspomagania. Po włączeniu przycisku z napisem city kierownica obraca się wyjątkowo lekko. Dobrodziejstwo patentu odczuwalne jest zwłaszcza podczas parkowania samochodu na ulicach zatłoczonego miasta.
 Fiat JTD posiada dobrze zestrojone zawieszenie, dzięki któremu całkiem bezpiecznie pokonuje ostre wiraże i wybiera nierówności drogi. W przedniej części zawieszenia w modelu JTD Fiat zastosował kolumny McPhersona, poprzeczne wahacze trójkątne oraz stabilizator poprzeczny, z tyłu zaś zespoloną oś. Tak skonstruowane zawieszenie doposażono hamulcami tarczowymi z przodu oraz bębnowymi z tyłu.
 A teraz o najważniejszym elemencie samochodu, czyli o jego silniku. Jako się rzekło wcześniej jest to klasyczna jednostka napędowa typu diesel, wyposażona w tak modny ostatnimi czasy system common rail (bezpośredni wtrysk ropy). Czterocylindrowy, rzędowy, ośmiozaworowy silnik umieszczony jest poprzecznie z przodu pojazdu. Z pojemności skokowej 1910 cm sześc. osiąga on maksymalną moc 80 KM przy 3000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 1500 obr./min. Całkiem zadowalające są parametry opisywanego silnika. Fiat punto JTD od 0 do stu przyspiesza w ciągu 12,2 sekundy, osiąga szybkość maksymalną 170 km/godz. oraz zużywa średnio w cyklu mieszanym tylko 4,9 litra ropy na sto!
 W dobie wciąż rosnących cen paliwa fiat punto w wersji diesel to niezwykle ciekawa propozycja. Niskie zużycie ropy, nowoczesna konstrukcja, ładna linia stylizacyjna, poprawnie wykończone wnętrze, zadowalająca pojemność silnika, to niewątpliwe atuty tej maszyny. Gdyby jeszcze jej cena była nieco mniejsza i nie oscylowała wokół 48 tysięcy złotych.

MH

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski