18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Q3. SUV klasy premium

GM
W Krakowie odbyła się polska premiera audi Q3. To SUV klasy premium, który w podstawowej wersji waży prawie 1500 kilogramów. Maska oraz tylna pokrywa obejmująca światła są wykonane z aluminium. Do usztywnienia i zabezpieczenia kabiny pasażerskiej użyto stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. Niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,32 wpływa na znaczne obniżenie poziomu zużycia paliwa.

Wnętrze auta jest ergonomiczne, dobrze wykończone i bardzo przestronne. Klienci mają również wiele możliwości, aby wyrazić swój własny styl, ponieważ Audi oferuje różne materiały oraz opcje kolorystyczne do wyboru. Bagażnik ma pojemność 460-1365 litrów.

Na życzenie można wzbogacić wyposażenie standardowe o opcje pochodzące bezpośrednio z klasy samochodów luksusowych. Należą do nich na przykład reflektory ksenonowe plus z technologią adaptive light, które doskonale doświetlają drogę na zakrętach i ulepszony asystent parkowania, ostrzegający kierowcę także przed bocznymi przeszkodami.

Dla kompaktowego SUVa klasy premium Audi oferuje trzy silniki czterocylindrowe - jeden TDI i dwa TFSI. Wszystkie jednostki napędowe posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie, system rekuperacji oraz system start-stop. Zapewniają one moc od 103 kW (140 KM) do 155 kW (211 KM). Wkrótce Q3 dostępny będzie z silnikiem 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) i napędem na przednie koła. Zużycie paliwa w tej wersji wynosić ma 5,2 litra na 100 km.

Najmocniejsza wersja jednostki benzynowej i wysokoprężnej współpracuje z napędem na wszystkie koła quattro i 7-stopniową przekładnią S-tronic umożliwiającą błyskawiczną zmianę biegów. W przekładni S-tronic zastosowano innowacyjne rozwiązanie: jeżeli kierowca wybierze tryb "efficiency" podczas fazy wybiegu podwójne sprzęgło jest rozłączone i pozwala Q3 toczyć się swobodnie. Również w ten sposób zmniejszone zostaje zużycie paliwa.

Dzięki Audi drive select kierowca może korzystając z czterech trybów pracy dopasować działanie poszczególnych systemów do indywidualnego stylu jazdy i wpływać m.in. na system zarządzania silnikiem i opcjonalną regulację tłumienia amortyzatorów. Q3 ma zawieszenie z czterowahaczową osią tylną i elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski