Reklamy adserwerowe są emitowane za pomocą specjalnych mechanizmów – serwerów reklamowych (advertising server, w skrócie adserver). W takim systemie zamawia się określoną liczbę wyświetleń reklamy lub liczbę kliknięć na daną reklamę – system zlicza zdefiniowane zdarzenia i kończy kampanię reklamową po osiągnięciu opłaconego pułapu.
Zaletą takiego systemu jest kontrola skuteczności kampanii: Klient kupując reklamę wie, jakich rezultatów może się spodziewać (liczba wyświetleń reklamy lub przejść na stronę Klienta zostaje z góry zdefiniowana). Tego typu reklamy sprawdzają się najlepiej w promocjach produktowych, których celem jest szybkie osiągnięcie wyniku w postaci np. powiększenia sprzedaży.
Portal internetowy
DziennikPolski24.ploferuje możliwość emisji najpopularniejszych formatów reklam adserwerowych. Reklamy sprzedawane są w modelu CPM [Cost Per Mille] po określonej cenie za tysiąc odsłon reklamy. Istnieje możliwość zmiany modelu wyświetlania reklam na CPC (Cost Per Click) z ustaloną ceną za każde kliknięcie wygenerowane w czasie trwania kampanii. Cena jednostkowa w modelu CPC (za przejście na stronę docelową) jest oczywiście wyższa od ceny w modelu CPM (za każde wyświetlenie).
Kupując kampanie adserwerowe Reklamodawcy mogą się zdecydować na skorzystanie
z dodatkowych narzędzi pozwalających na precyzyjne trafienie do określonej grupy użytkowników serwisu. Jest to możliwe z uwagi na fakt, że system jest w stanie rozpoznać zarówno użytkownika (a konkretnie: komputer podłączony do sieci), jak i miejsce łączenia się z siecią (miasto, województwo itp.). Są to opcje dostępne za dopłatą:
- capping – czyli ograniczenie liczby kontaktów użytkownika z daną reklamą: oznacza, że każda osoba odwiedzająca serwis może zobaczyć daną reklamę określoną ilość razy. Opcja dostępna za dopłatą w wysokości 15% wartości kampanii.
- targetowanie geograficzne, czyli ograniczenie emisji reklam tylko do wybranych przez Klienta województw lub miast. Opcja dostępna za dopłatą w wysokości 10% wartości kampanii.
- rozwijanie kreacji (expand) – opcja polegająca rozwijaniu się reklamy do większego rozmiaru po najechaniu na nią kursorem myszy. Opcja dostępna za dopłatą w wysokości 30% do CPM danej formy.
- przewijanie kreacji (scroll) – opcja polegająca na przesuwaniu się reklamy wraz z przewijaniem w górę i w dół oglądanej strony serwisu. Reklama musi zawierać widoczny przycisk zamknięcia "X", którego kliknięcie powoduje jej przeniesienie do slotu reklamowego na szczycie strony WWW. Opcja dostępna za dopłatą w wysokości 50% do CPM danej formy.
Formaty reklam adserwerowych dostępnych w serwisie DziennikPolski24.pl:
**a) Billboard o wymiarach 750x100px -
ZOBACZ WIZUALIZACJĘ**
Graficzny element reklamowy umieszczany w górnej części witryny, zwyczajowo bezpośrednio pod winietą. Reklama w formie billboardu występuje w różnych formatach graficznych (pliki z rozszerzeniem gif, jpg lub swf) o wymiarach 750x100 pikseli i wadze do 50 kB. Reklama może mieć zapętloną animację.
Cena: 25 PLN netto za 1 000 emisji.
b) Double Billboard 750x200px** -
ZOBACZ WIZUALIZACJĘ**
Graficzny element reklamowy umieszczany w górnej części witryny. Reklama występuje w formatach gif, jpg lub swf o wymiarach 750x200 pikseli i wadze do 75 kB. Reklama może mieć zapętloną animację.
Cena: 45 PLN netto za 1 000 emisji.
c) Triple Billboard 750x300px** -
ZOBACZ WIZUALIZACJĘ**
Graficzny element reklamowy umieszczany w górnej części witryny. Reklama występuje w formatach gif, jpg lub swf o wymiarach 750x300 pikseli i wadze do 75 kB. Reklama może mieć zapętloną animację.
Cena: 60 PLN netto za 1 000 emisji.
d) Navibox **350x250 -
ZOBACZ WIZUALIZACJĘ**
Graficzny element reklamowy umieszczany na prawej kolumnie serwisu. Reklama występuje
w formatach gif, jpg lub swf o wymiarach 300x250 pikseli i wadze do 50 kB. Reklama może mieć zapętloną animację.
Cena: 35 PLN netto za 1 000 emisji.
e) Halfpage 300x600** -
ZOBACZ WIZUALIZACJĘ**
Graficzny element reklamowy umieszczany na prawej kolumnie serwisu. Reklama występuje
w formatach gif, jpg lub swf o wymiarach 300x600 pikseli i wadze do 80 kB. Reklama może mieć zapętloną animację.
Cena: 50 PLN netto za 1 000 emisji.
f) Toplayer/Brandmark** -
ZOBACZ WIZUALIZACJĘ**
Graficzny element reklamowy prezentowany nad treścią strony w dowolnym jej miejscu, na przezroczystej warstwie "nałożonej" na witrynę. Reklama występuje formacie swf o wadze do 75 kB. Maksymalny czas trwania emisji: 30 sekund. Uwaga: reklama musi posiadać krzyżyk o wielkości 15x15 pikseli zamykający reklamę w jej prawym górnym rogu.
Cena: 55 PLN netto za 1 000 emisji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?