Rondo na Jasnogórskiej w końcu z dwoma pasami. Kierowcy czekali na to ponad cztery miesiące

OPRAC.:
Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Przebudowane rondo na ul. Jasnogórskiej
Przebudowane rondo na ul. Jasnogórskiej Andrzej Banaś
Rondo, które powstało na skrzyżowaniu ulic Jasnogórskiej, Gaik i Ojcowskiej, w końcu doczekało się dwóch pasów ruchu na dojeździe ulicą Jasnogórską. Gdy urzędnicy utworzyli tymczasowe rondo ponad cztery miesiące temu, to w tym miejscu zaczęły się robić gigantyczne korki. Dopiero teraz kierowcy doczekali się poprawy.

FLESZ - Polacy wrócili do fast foodów

Rondo powstało na ruchliwej drodze prowadzącej w kierunku Olkusza, przy skrzyżowaniu ulic Jasnogórskiej, Gaik i Ojcowskiej - bez prowadzenia prac budowlanych, jedynie za pomocą malowania, zmiany oznakowania i ustawienia separatorów. Urzędnicy utworzenie ronda tłumaczyli dużą liczbą wypadków w tym miejscu.

Choć ronda to bezkolizyjne skrzyżowania i z reguły rozładowują korki, to w tym przypadku stało się inaczej. Wszystko przez to, że przed dojazdem do ronda dwa pasy ruchu zawężono do jednego. Z takiego rozwiązania nie byli zadowoleni kierowcy. Dopiero po ponad czterech miesiącach naprawiono ten błąd.

- Dwa pasy ruchu są już dopuszczone na Jasnogórskiej, jedyne czego nie ma, to docelowych separatorów docelowych, które pojawią się w ciągu kilku dni - mówi nam Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Rondo na Jasnogórskiej powstało w związku z remontem ulicy Łokietka. To właśnie Jasnogórską prowadzony jest objazd w związku z remontem i zamknięciem Łokietka. Obecna przebudowa ronda to już rozwiązanie docelowe, które pozostanie na stałe.

Natomiast już wkrótce zaczną się prace związane z przebudową ul. Łokietka na odcinku od ul. Kaczorówka do Gaik. W rejonie rozpoczęły się roboty związane z wyznaczaniem tras objazdowych i budową tymczasowych przystanków dla autobusów. Potrwają one mniej więcej trzy tygodnie.

Wznowienie prac na ul. Łokietka wiąże się z nową tymczasową organizacją ruchu – fragment od ul. Kaczorówka do ul. Gaik zostanie zamknięty dla ruchu. Ciąg dla pieszych zostanie utrzymany. Pojazdy będą kierowane na objazdy:

  • dla pojazdów do 3,5 t ulicami: Łokietka, Opolską, Conrada, Jasnogórską, Gaik;
  • dla pojazdów powyżej 3,5 t oraz do 16 t – drogą krajową DK 94;
  • dla autobusów komunikacji miejskiej ulicami: Starego Wiarusa, Pękowicką i dalej ulicami w gminie Zielonki: Słoneczną, Lawendową, Na Popielówkę, Zięby, aż do ul. Na Zielonki.

W czasie zamknięcia wykonawca będzie realizował prace związane z kanalizacją deszczową, sanitarną, przebuduje zjazdy, skrzyżowania, wybuduje chodniki, przebuduje sieć oświetlenia ulicznego i inne sieci uzbrojenia terenu.

Wideo

Materiał oryginalny: Rondo na Jasnogórskiej w końcu z dwoma pasami. Kierowcy czekali na to ponad cztery miesiące - Gazeta Krakowska

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
co za rondo
No to sukces mamy. Rondo z dwoma pasami to epokowy wynalazek Polaków. Zrobili z jednym pasem i zobaczyli że jest za wąsko. Wtedy tęgie głowy usiadły do stołu i wymyśliły rozwiązanie. Wpadli na pomysł że dwa pasy to o 100% więcej niż jeden. I jak pomyśleli tak zrobili. Teraz powinni opatentować ten wynalazek na świecie i sprzedawać technologię na cały świat. Co by ten świat zrobił bez polskich wynalazców?
R
Racjonalny
5 sierpnia, 18:49, von Borowietzky:

Nie wiem, czemu nie można było tak zrobić od razu. W dodatku protesty kierowców stojących w korkach lekceważono, zarzucając im (np .p. Dworak ze znanego programu tv), że nie umieją jeździć po rondzie i stąd tworzą się zatory. Dopiero po stanowczej interwencji gminy Wielka Wieś okazało się, że zmiany są możliwe i wykonano je w trymiga.

Ja tam dalej nie wiem, PO CO W OGÓLE zmieniano tam cokolwiek.

Inna sprawa, że nawet, jeśli to rondo naprawdę(?) można uznać za "odkorkowane" (sprawa do weryfikacji) -- to zakorkowano praktycznie cały odcinek Kraków-Olkusz kostką ułożoną na środku drogi oraz złośliwie powtykanymi w tę kostkę znakami nakazu, aby w żaden sposób nie było możliwe wyprzedzanie.

I obecnie wystarczy jeden-jedyny ciągnik na pasie... resztę łatwo sobie wyobrazić. KTO TO WYMYŚLIŁ?

D
Duża ilość wypadków
"Urzędnicy utworzenie ronda tłumaczyli dużą liczbą wypadków w tym miejscu"

Tak, podawano wtedy liczby: chodziło o MNIEJ NIŻ JEDEN wypadek miesięcznie -- i to nawet nie wiadomo, czy faktycznie "poważny wypadek", czy "drobna stłuczka".
v
von Borowietzky
Nie wiem, czemu nie można było tak zrobić od razu. W dodatku protesty kierowców stojących w korkach lekceważono, zarzucając im (np .p. Dworak ze znanego programu tv), że nie umieją jeździć po rondzie i stąd tworzą się zatory. Dopiero po stanowczej interwencji gminy Wielka Wieś okazało się, że zmiany są możliwe i wykonano je w trymiga.
Dodaj ogłoszenie