Obecnie Zarząd Dróg Wojewódzkich wybrał wykonawcę zadania. Trakt o długości 4,6 km wybuduje firma Skanska. Koszt budowy wyniesie na 17 mln zł.
Roman Leśniak, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie podkreśla, że ruch tranzytowy w centrum nakładanie się na ruch lokalny generuje hałas, wibracje i spaliny. Powoduje też wydłużenie godzin szczytu komunikacyjnego do późnych godzin nocnych.
Obwodnica to będzie jednojezdniowa traasa, o szerokości 7 m. Powstaną drogi serwisowe po obu stronach, pobocza, chodniki i przystanki autobusowe i miejsca ważenia pojazdów. Będą cztery ronda: przy wjeździe i wyjeździe z obwodnicy, a także na skrzyżowaniach z drogami ją przecinającymi.
W pobliżu przejść dla pieszych oraz przy przystankach autobusowych wykonawca zapowiada użycie kostki „integracyjnej”, która poprzez swoją chropowatą fakturę i żółty kolor pozwoli osobom niepełnosprawnym zidentyfikować lokalizację przejścia dla pieszych, na które łatwiej będzie dotrzeć osobom niewidomym lub słabo widzącym. W obrębie przejść dla pieszych zaprojektowano obniżone do maksymalnie 2 cm krawężniki oraz chodniki o standardowej szerokości 1,5 - 2 m. Pochylenia wszystkich ciągów pieszych umożliwi korzystanie z nich osobom niepełnosprawnym.
Obwodnica Skały to droga, którą podróżni pojadą w kierunku Górnośląski Okręg Przemysłowy, Jaworznicko – Chrzanowsko –Trzebińskiego zespołu przemysłowego, Krakowskiej konglomeracji urbanistycznej i przemysłowej oraz w rejon przemysłowy Olkusza i Bukowna.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?