MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Russo-bałt impression

A
Prace nad pojazdem trwały od roku 2003 w ramach współpracy mającej swoją siedzibę w Moskwie firmy Russo-Bałt Company oraz niemieckiej spółki Gerg GmbH. Impression, którego karoseria wykonana została z włókna szklanego, otrzymał podwójnie doładowany silnik V12 o mocy 555 KM, współpracujący z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Samochód ma 5183 mm długości, 1847 mm szerokości, 1433 mm wysokości, a rozstaw osi zaprojektowano na 3150 mm.

Kilka dni temu podczas zorganizowanej nad jeziorem Como wystawy samochodów historycznych oraz nowoczesnych pojazdów koncepcyjnych światło dzienne ujrzało luksusowe coupé impression, które firmowane jest znaną przed laty rosyjską marką Russo-Bałt.

Russo-Bałt Impression jest gotowy do produkcji w liczbie 10 do 15 egzemplarzy, poczynając od wiosny bieżącego roku. Rocznie firma jest w stanie dostarczyć 2 do 3 egzemplarzy, z których każdy kosztuje około 50 mln rubli.
Zakłady Russo-Bałt w Rydze rozpoczęły produkcję samochodów w roku 1908. Rocznie opuszczało fabrykę 100 do 140 pojazdów. Firma budowała również specjalne wersje aut osobowych, które trafiły m.in. na dwór carski. W roku 1912 model russo-bałt C24-50 z powodzeniem startował w rajdzie Monte Carlo. Obchodząca w przyszłym roku stulecie swojego istnienia marka zmuszona została do przerwania na wiele lat produkcji po wybuchu Rewolucji Październikowej w roku 1917. (A)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski