Klasa V Mercedesa wprowadza nową jakość w dziedzinie samochodów o uniwersalnym przeznaczeniu. Producent oferuje w niej dwie linie wyposażenia, dwa rozstawy osi (3200 lub 3430 milimetrów), trzy długości karoserii (od 4895 do 5370 milimetrów) oraz trzy wersje silnikowe. Jest to samochód spełniający zróżnicowane potrzeby – zarówno rodzin i osób, które potrzebują przestronnego wnętrza, jak i VIP-ów, szukających dużej wygody.
Auto z zewnątrz wyróżnia pionowa osłona chłodnicy z trójwymiarową gwiazdą i wyraziste reflektory, które po raz pierwszy w segmencie są na życzenie dostępne jako w pełni LED-owe. Przetłoczenie maski w kształcie litery „V” łączy się z elegancką, chromowaną oprawą wlotu powietrza, a szerokie otwory w zderzakach wraz z zachodzącymi na błotniki lampami podkreślają optyczną szerokość nowej Klasy V.
Multimedialne centrum z gestem
We wnętrzu charakterystycznym elementem kokpitu jest stylowa, dwupoziomowa konsola środkowa oraz trójwymiarowy, ozdobny pas, potęgujący optycznie szerokość kabiny.
Uwagę zwraca też wolnostojący, centralny wyświetlacz, wielofunkcyjna kierownica z 12 przyciskami, dźwignia zmiany biegów DIRECT SELECT (oraz manetki przy kierownicy w wersjach z automatyczną przekładnią), a także innowacyjny gładzik (touchpad), który pozwala sterować funkcjami multimedialnego centrum za pomocą... gestów, a także odręcznie wprowadzać litery lub cyfry, zupełnie jak w smartfonie. Gładzik dostępny jest w połączeniu z systemem Audio 20 CD lub COMAND Online.
Wiele konfiguracji wnętrza
Liczne konfiguracje ustawienia tylnych siedzeń pomagają spełnić zróżnicowane wymagania. Standardowo klasa V wyposażona jest w cztery osobne, luksusowe fotele z podłokietnikami w dwóch rzędach. Udoskonalone mechanizmy sprawiają, że ich oparcia można błyskawicznie złożyć i z łatwością dostać się do tylnej części kabiny.
Za dopłatą pomiędzy indywidualnymi siedzeniami w środkowym rzędzie może być zamontowany rozkładany stół z dwoma odpornymi na zarysowania blatami.
Osobne fotele w obu rzędach można zastąpić dwuosobową kanapą z dwuczęściowym, składanym oddzielnie oparciem lub trzyosobową kanapą z dwuczęściowym siedziskiem i trzyczęściowym oparciem. Jej zewnętrzne, prawe miejsce może być pochylone do przodu lub zdemontowane. Złożyć można również całą kanapę w celu wygospodarowania przestrzeni na większe bagaże, takie jak sprzęt sportowy czy meble. W celach noclegowych Klasę V można wyposażyć w trzyosobową kanapę sypialną w ostatnim rzędzie.
Jeden silnik, trzy wersje mocy
W chwili debiutu Klasa V będzie dostępna z nowoczesnym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra z dwustopniowym turbodoładowaniem.
Jednostka ta występuje w trzech wersjach mocy. W bazowej odmianie V 200 CDI osiąga moc 100 kW (136 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu, zużywając średnio 6,0 l oleju napędowego na 100 km.
Napisz do autora:
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?