MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Samochód pod wszelkie potrzeby

Janusz Michalczak
Charakterystyczną cechą nowej klasy Mercedesa są głebokie boczne przetłoczenia
Charakterystyczną cechą nowej klasy Mercedesa są głebokie boczne przetłoczenia Fot. Mercedes
Mercedes – nowa Klasa V. Pojazd debiutuje z nowoczesnym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra, który pali średnio 6 l na 100 km.

Klasa V Mercedesa wprowadza nową jakość w dziedzinie samochodów o uniwersalnym przeznaczeniu. Producent oferuje w niej dwie linie wyposażenia, dwa rozstawy osi (3200 lub 3430 milimetrów), trzy długości karoserii (od 4895 do 5370 milimetrów) oraz trzy wersje silnikowe. Jest to samochód spełniający zróżnicowane potrzeby – zarówno rodzin i osób, które potrzebują przestronnego wnętrza, jak i VIP-ów, szukających dużej wygody.

Auto z zewnątrz wyróżnia pionowa osłona chłodnicy z trójwymiarową gwiazdą i wyraziste reflektory, które po raz pierwszy w segmencie są na życzenie dostępne jako w pełni LED-owe. Przetłoczenie maski w kształcie litery „V” łączy się z elegancką, chromowaną oprawą wlotu powietrza, a szerokie otwory w zderzakach wraz z zachodzącymi na błotniki lampami podkreślają optyczną szerokość nowej Klasy V.

Multimedialne centrum z gestem

We wnętrzu charakterystycznym elementem kokpitu jest stylowa, dwupoziomowa konsola środkowa oraz trójwymiarowy, ozdobny pas, potęgujący optycznie szerokość kabiny.

Uwagę zwraca też wolnostojący, centralny wyświetlacz, wielofunkcyjna kierownica z 12 przyciskami, dźwignia zmiany biegów DIRECT SELECT (oraz manetki przy kierownicy w wersjach z automatyczną przekładnią), a także innowacyjny gładzik (touchpad), który pozwala sterować funkcjami multimedialnego centrum za pomocą... gestów, a także odręcznie wprowadzać litery lub cyfry, zupełnie jak w smartfonie. Gładzik dostępny jest w połączeniu z systemem Audio 20 CD lub COMAND Online.

Wiele konfiguracji wnętrza

Liczne konfiguracje ustawienia tylnych siedzeń pomagają spełnić zróżnicowane wymagania. Standardowo klasa V wyposażona jest w cztery osobne, luksusowe fotele z podłokietnikami w dwóch rzędach. Udoskonalone mechanizmy sprawiają, że ich oparcia można błyskawicznie złożyć i z łatwością dostać się do tylnej części kabiny.

Za dopłatą pomiędzy indywidualnymi siedzeniami w środkowym rzędzie może być zamontowany rozkładany stół z dwoma odpornymi na zarysowania blatami.

Osobne fotele w obu rzędach można zastąpić dwuosobową kanapą z dwuczęściowym, składanym oddzielnie oparciem lub trzyosobową kanapą z dwuczęściowym siedziskiem i trzyczęściowym oparciem. Jej zewnętrzne, prawe miejsce może być pochylone do przodu lub zdemontowane. Złożyć można również całą kanapę w celu wygospodarowania przestrzeni na większe bagaże, takie jak sprzęt sportowy czy meble. W celach noclegowych Klasę V można wyposażyć w trzyosobową kanapę sypialną w ostatnim rzędzie.

Jeden silnik, trzy wersje mocy
W chwili debiutu Klasa V będzie dostępna z nowoczesnym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra z dwustopniowym turbodoładowaniem.

Jednostka ta występuje w trzech wersjach mocy. W bazowej odmianie V 200 CDI osiąga moc 100 kW (136 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu, zużywając średnio 6,0 l oleju napędowego na 100 km.

Napisz do autora:
[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski