Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Fabia Combi 1.2 JOY. Nad wyraz dobra

Janusz Michalczak
Nową Skodę wyróżniają szerokie, czarne lamele wlotu chłodnicy
Nową Skodę wyróżniają szerokie, czarne lamele wlotu chłodnicy Fot. Janusz Michalczak
Ktoś słysząc słowo Fabia mógłby pomyśleć, że mamy do czynienia ze skromnym samochodem, który wychodzi na przeciw wyłącznie mniej wymagającym użytkownikom.

Nic bardziej mylnego. Fabia - to prawda - jest w grupie samochodów w typie limuzyny autem najtańszym, większy i droższy od niej jest Rapid. Tymczasem auto to oferuje we wnętrzu sporo miejsca i, także pod względem komfortu, nie ustępuje swemu większemu rodzeństwu. Auto ma elegancką sylwetkę, kojarzącą się z pozostałymi samochodami z gamy koncernu VW.

Z wyposażeniem premium

Dynamiczny charakter tego małego kombi podkreślają przetłoczenia ciągnące się przez całą boczną linię auta. Uwagę zwracają dodatkowe przednie reflektory ze światłami LED oraz tylne reflektory w kształcie litery C. Testowanemu modelowi charakteru dodają również 15-calowe czarne alu felgi, które kontrastują z białym nadwoziem. Wnętrze samochodu jest eleganckie m.in. za sprawą dość atrakcyjnie wykonanej deski rozdzielczej z 5-calowym wyświetlaczem oraz dobrej jakościowo tapicerki. Jest to auto ponadprzeciętnie pojemne.

Ma duży bagażnik o pojemności 530 litrów, większy niż np. w Fordzie Focusie (390 litrów). Kanapę można złożyć dwustopniowo: najpierw składa się siedzisko, potem oparcie, co zwiększa możliwość wykorzystania wnętrza (uzyskujemy wówczas przestrzeń o pojemności 1395 litrów). Do środka można włożyć przedmioty długości do 1,55 m.

W samochodzie tym zainstalowano liczne rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa. Auto ma między innymi opcjonalną funkcję nadzoru odstępu z wariantem hamowania awaryjnego, (system automatycznie zatrzymuje samochód i zmniejsza ryzyko najechania na inny pojazd). Jest nawet funkcja Driver Activity Assistant, która rozpoznaje narastające zmęczenie kierowcy.

Auto jest stabilne w prowadzeniu, także na zacieśniających się zakrętach. O bezpieczeństwo jazdy dba system elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS+, po- trafiący przyhamować wpadające w poślizg koło.

Ponadto w samochodzie tym zamontowany został nowy ogranicznik prędkości, który pozwala automatycznie ograniczyć prędkość jazdy do wcześniej nastawionej wartości. Ruszanie pod górę wspomaga funkcja Hill Hold Control. Oprócz tego nowa Fabia Combi w krajach Unii Europejskiej jest wyposażona w elektroniczny nadzór ciśnienia w oponach.

Nie taka słaba...

Równie bogate funkcje posiada system multimedialny. Na pochwałę w tym aucie zasługuje ponadto silnik o pojemności 1197 ccm. 90 koni pod maską okazało się całkiem wystarczające nawet przy pokonywaniu sporych wzniesień z pięcioma pasażerami, co jest zasługą niemałego maksymalnego momentu obrotowego (160 Nm od 1400 do 3500 obr./min). Auto jest oszczędne, pali w jeździe mieszanej około 6 l benzyny na 100 kilometrów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski