Nic bardziej mylnego. Fabia - to prawda - jest w grupie samochodów w typie limuzyny autem najtańszym, większy i droższy od niej jest Rapid. Tymczasem auto to oferuje we wnętrzu sporo miejsca i, także pod względem komfortu, nie ustępuje swemu większemu rodzeństwu. Auto ma elegancką sylwetkę, kojarzącą się z pozostałymi samochodami z gamy koncernu VW.
Z wyposażeniem premium
Dynamiczny charakter tego małego kombi podkreślają przetłoczenia ciągnące się przez całą boczną linię auta. Uwagę zwracają dodatkowe przednie reflektory ze światłami LED oraz tylne reflektory w kształcie litery C. Testowanemu modelowi charakteru dodają również 15-calowe czarne alu felgi, które kontrastują z białym nadwoziem. Wnętrze samochodu jest eleganckie m.in. za sprawą dość atrakcyjnie wykonanej deski rozdzielczej z 5-calowym wyświetlaczem oraz dobrej jakościowo tapicerki. Jest to auto ponadprzeciętnie pojemne.
Ma duży bagażnik o pojemności 530 litrów, większy niż np. w Fordzie Focusie (390 litrów). Kanapę można złożyć dwustopniowo: najpierw składa się siedzisko, potem oparcie, co zwiększa możliwość wykorzystania wnętrza (uzyskujemy wówczas przestrzeń o pojemności 1395 litrów). Do środka można włożyć przedmioty długości do 1,55 m.
W samochodzie tym zainstalowano liczne rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa. Auto ma między innymi opcjonalną funkcję nadzoru odstępu z wariantem hamowania awaryjnego, (system automatycznie zatrzymuje samochód i zmniejsza ryzyko najechania na inny pojazd). Jest nawet funkcja Driver Activity Assistant, która rozpoznaje narastające zmęczenie kierowcy.
Auto jest stabilne w prowadzeniu, także na zacieśniających się zakrętach. O bezpieczeństwo jazdy dba system elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS+, po- trafiący przyhamować wpadające w poślizg koło.
Ponadto w samochodzie tym zamontowany został nowy ogranicznik prędkości, który pozwala automatycznie ograniczyć prędkość jazdy do wcześniej nastawionej wartości. Ruszanie pod górę wspomaga funkcja Hill Hold Control. Oprócz tego nowa Fabia Combi w krajach Unii Europejskiej jest wyposażona w elektroniczny nadzór ciśnienia w oponach.
Nie taka słaba...
Równie bogate funkcje posiada system multimedialny. Na pochwałę w tym aucie zasługuje ponadto silnik o pojemności 1197 ccm. 90 koni pod maską okazało się całkiem wystarczające nawet przy pokonywaniu sporych wzniesień z pięcioma pasażerami, co jest zasługą niemałego maksymalnego momentu obrotowego (160 Nm od 1400 do 3500 obr./min). Auto jest oszczędne, pali w jeździe mieszanej około 6 l benzyny na 100 kilometrów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?