Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedaj zgodnie z planem

Monika Kaczyńska
Starajmy się nie zniechęcać kupca własną natarczywością
Starajmy się nie zniechęcać kupca własną natarczywością Fot. 123rf
Transakcje. Dobra wycena i prezentacja nieruchomości to podstawa udanej sprzedaży

Zła wycena często wręcz przekreśla możliwość sprzedaży nieruchomości. Niestety, bardzo łatwo popełnić ten błąd.

Musisz wiedzieć jak promować ofertę
Zazwyczaj pierwszym i niestety często jedynym krokiem, aby określić cenę sprzedawanej nieruchomości, jest wędrówka po serwisach ogłoszeniowych i przeglądanie podobnych ofert do naszej. Jest to co prawda najszybszy sposób na określenie ceny, jednak poza tym plusem są same wady.

Po pierwsze, nasz punkt odniesienia wcale nie musi być słuszny. Na przykład często przybierana do porównania powierzchnia bądź liczba pokoi nie odzwierciedla charakteru nieruchomości. Po drugie, mamy naturalną skłonność poszukiwać takich elementów, które już z góry założyliśmy jako pasujące do naszej oferty. Podświadomie więc będziemy lepiej traktować obiektywnie gorsze nieruchomości tylko dlatego, że pod pewnymi względami są podobne do naszej.

_– Warto zadbać, aby cena z jednej strony zachęcała kupujących do kontaktu, z drugiej gwarantowała optymalną wartość, jaką można uzyskać ze sprzedaży. Jeśli chcesz dobrze określić cenę: zorientuj się w jakich cenach zostały sprzedane nieruchomości o podobnych parametrach i specyfice w okolicy, skorzystaj z baz urzędów miasta, skorzystaj z __doświadczenia notariusza, doradcy finansowego bądź doradcy ds. nieruchomości _– radzi Łukasz Kruszewski z freedom nieruchomości.

Ważny jest klient docelowy. Informacja o nim powie Ci, jak długo możesz sprzedawać, na jakie potencjalne trudności możesz trafić i w ogóle jak prezentować ofertę. Inaczej będziesz sprzedawać mieszkanie zamożnemu singlowi, inaczej dwuosobowej rodzinie o średnich dochodach, a jeszcze inaczej czterdziestolatkom gustującym w splendorze i potrzebujących poczucia "bycia w centrum uwagi”.

Przy prezentowaniu nieruchomości ważna jest analiza mocnych i słabych jej stron, dzięki którym oferta zwróci uwagę kupujących, a podczas prezentacji odwoła się do pożądanych wartości.

_– Zamieszczenie ogłoszenia na popularnych portalach gwarantuje potencjalnie duże dotarcie do klientów, ale jednocześnie dużą konkurencję, co wiąże się z większą promocją ogłoszenia. Z drugiej strony ważny jest sam wybór portali. Rodzaj medium wpływa na rodzaj klienta – czy jest gotówkowy, kredytowy, czy jest wypłacalny, czy jest zainteresowany zakupem, czy tylko szukaniem okazji i kupowaniem na __szkodę sprzedającego _– mówi Łukasz Kruszewski.

Częstym kłopotem braku sprzedaży jest agent
_– Przy wyborze dobrego pośrednika w obrocie nieruchomościami warto sprawdzić i zwrócić uwagę na wizerunek pośrednika. Czy budzi zaufanie, czy jest nastawiony na szukanie rozwiązań, czy wręcz przeciwnie to malkontent wszędzie upatrujący przeszkód. Wreszcie czy dobrze wypowiada się o innych i __potrafi przyjąć krytykę _– podpowiada Łukasz Kruszewski.

Kolejny ważny czynnik to... sprzedający. Emocjonalne odcięcie się od historii tego miejsca oraz powstrzymywanie się od nieprzekazywania kupującemu potoku zbędnych informacji może być wyzwaniem.

Niepotrzebne słowa, dziwne spojrzenia, zbyteczne opowieści psują relacje, a w efekcie sprzedaż. Należy tego jak ognia unikać. A najlepiej podczas prezentacji nieruchomości przez pośrednika po prostu wyjść na spacer.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski