reklama

Szef teamu Kubicy przyznaje: zostaliśmy z tyłu na starcie

(BOCH)Zaktualizowano 
- W środkowym punkcie sezonu pewne jest jedno: bolid BMW Sauber F1.09 nie jest wystarczająco szybki - przyznał szef zespołu Mario Theissen. Na szczerość w ocenie sytuacji zdobył się po "domowym" wyścigu o Grand Prix Niemiec, w którym kierowcy bmw znów nie zdobyli punktów: Nick Heidfeld był 10., a Robert Kubica 14. - Porównując z poprzednim wyścigiem, na Silverstone w Anglii, te lokaty są niewielkim postępem, ale tak do sprawy przecież nie mamy prawa podchodzić - podkreślił Theissen.

FORMUŁA 1. - Nasi kierowcy są bez winy - mówi Mario Theissen

Bo regres - w stosunku do ubiegłego sezonu - jest przerażający. Wtedy po dziewięciu wyścigach ekipa BMW Sauber miała na koncie 82 punkty, była wiceliderem klasyfikacji konstruktorów. Po 9. wyścigu sezonu 2009 ci sami kierowcy zdołali uzbierać w sumie tylko osiem punktów i drużynowo są na ósmym, czyli trzecim od końca miejscu w stawce. A to wszystko dzieje się w roku, przed którym ekipa BMW Sauber wszem i wobec ogłosiła, że jej celem jest walka o mistrzostwo świata!
- Przez trzy ostatnie lata, od powstania teamu, osiągaliśmy wszystkie nasze cele. Niestety, w sporcie nie da się cały czas iść w górę. Najważniejsze teraz, by zachować spokój, analizować błędy, wyciągać wnioski, wdrażać potrzebne poprawki - podkreślił Theissen. Cała jego wczorajsza wypowiedź brzmi jak przyznanie się do porażki. Szef BMW Sauber ma świadomość, że została poniesiona ona jeszcze przed sezonem, w fazie projektowania bolidu F1.09: - Zostaliśmy z tyłu na starcie, gdy zalegalizowany został podwójny dyfuzor. Od tego czasu staramy się nadrabiać zaległości pod względem docisku aerodynamicznego.
Mario Theissen jako istotny wskazał też problem z oponami, z niewykorzystaniem ich potencjału. Zwłaszcza w chłodnych warunkach - tak jak to było w miniony weekend na torze Nuerburgring. Robert Kubica stracił wiele sekund po swoim pierwszym pit stopie, gdy jechał na "gumach" z twardszej mieszanki. Ciśnienie w nich było zbyt wysokie, Polak nie był w stanie ścigać się, wyprzedził go wtedy m.in. Heidfeld. - Nasi kierowcy są bez winy. Gdybyśmy dali im lepsze auta, byliby w czołówce - stwierdził Theissen. - Obaj intensywnie pracują z inżynierami, dyskutują o sposobach rozwiązania problemów i - tak jak nikt inny w ekipie - dążą do tego, by zespół wrócił do czołówki.
Do końca sezonu pozostało 8 wyścigów. Mario Theissen zapewnił, że obecne auto będzie cały czas ulepszane, niezależnie od prac prowadznych nad budowaniem bolidu F1.10. - Oczywiście, rozpoczęły sie prace nad nowym autem, tak jak zawsze o tej porze roku. Równocześnie cały czas pracujemy nad F1.09. Jako że przepisy na 2010 rok zakładają tylko drobne zmiany w aerodynamice, powinniśmy poprawić się teraz, i zastosować nowe rozwiązania w nowym aucie. To najwanżniejsze zadanie na drugą połowę sezonu - zakończył Theissen.
(BOCH)

Na Węgrzech debiut 19-latka?

Według serwisu Autosport.com, w tym tygodniu Sebastien Bourdais straci miejsce w ekipie Toro Rosso. Zastąpić ma go Hiszpan Jaime Alguersuari, ubiegłoroczny mistrz brytyjskiej Formuły 3, za którym stoją pieniądze paliwowego koncernu Repsol. Alguersuari, jak pisze Autosport, zadebiutuje w Formule 1 w najbliższym wyścigu - 26 lipca na torze Hungaroring pod Budapesztem. Jeśli rzeczywiście tak się stanie, zostanie najmłodszym w historii kierowcą F1. W dniu debiutu bedzie miał 19 lat i 125 dni.
(BOCH)

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3