Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Orląt Lwowskich na ponad rok pozostanie ślepa

BK
Skrzyżowanie ulic Konarskiego i Nideckiego jest w tej chwili jednym z bardziej niebezpiecznych, szczególnie dla kierowców włączających się od strony os. Błonie. Fot. Paweł Plinta
Skrzyżowanie ulic Konarskiego i Nideckiego jest w tej chwili jednym z bardziej niebezpiecznych, szczególnie dla kierowców włączających się od strony os. Błonie. Fot. Paweł Plinta
Dobiega końca budowa ul. Orląt Lwowskich w Oświęcimiu, która będzie stanowić przedłużenie ul. Kilińskiego. Nadzieje, że ta inwestycja usprawni komunikację w tej części miasta, na razie przesuną się w czasie. Budowa ronda, o które przy tej okazji zabiegał Oświęcim w krakowskim Oddziale GDDKiA, ma się rozpocząć dopiero w przyszłym roku.

Skrzyżowanie ulic Konarskiego i Nideckiego jest w tej chwili jednym z bardziej niebezpiecznych, szczególnie dla kierowców włączających się od strony os. Błonie. Fot. Paweł Plinta

OŚWIĘCIM. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad obiecuje zbudować rondo, ale nie nastąpi to prędko

Zgodnie z planem ul. Orląt Lwowskich ma być gotowa w listopadzie i - jak twierdzą w urzędzie miasta - termin ten jest niezagrożony. W tych dniach na ulicy ma być kładziony asfalt. Koszty budowy nowej ulicy szacuje się na 3,3, mln zł. - Blisko 1,7 mln zł pozyskaliśmy z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Jest to inwestycja, która znalazła się na liście inwestycji dofinansowanych z Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych. Ulica Orląt Lwowskich, będąca przedłużeniem ul. Kilińskiego, połączy się na skrzyżowaniu z ulicami Konarskiego i Nideckiego. W związku z tym, że ul. Konarskiego znajduje się w ciągu drogi krajowej 44, prowadziłem rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie budowy tutaj ronda. Ich wynik jest pozytywny - twierdzi prezydent Janusz Marszałek.

Okazuje się jednak, że choć GDDKiA zadeklarowała budowę i sfinansowanie przedsięwzięcia w ramach programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, to na jego realizację trzeba będzie zaczekać. Urząd miasta będzie inwestorem zastępczym, a oświęcimski magistrat przygotuje również kompletną dokumentację kosztorysowo-projektową wraz z pozwoleniem, co zaakceptowała już rada miasta, zabezpieczając na ten cel 100 tys. zł. Duży zakres prac sprawia, że będzie ona gotowa w 2011 roku. Dopiero później będzie mogła rozpocząć się budowa ronda, która przewidziana jest na przełomie 2011 i 2012 roku. Do tej pory ul. Orląt Lwowskich będzie ślepa i w części będzie służyć mieszkańcom Zasola czy Błoni - co najwyżej - jako deptak.

- Jest to kwestia GDDKiA, która nie znalazła wcześniej pieniędzy na budowę ronda. Rozważana była możliwość zbudowania drogi technologicznej i włączenia ul. Orląt Lwowskich do ul. Konarskiego przez prawoskręt, ale byłby to koszt rzędu 150 tys. zł - dodaje wiceprezydent Jan Korzeniowski.

Narodowy Program Budowy Dróg Lokalnych, z którego Oświęcim zdobył pieniądze na ul. Orląt Lwowskich, to wieloletni projekt, którego celem jest wsparcie samorządów terytorialnych w modernizacji sieci dróg gminnych i powiatowych. Budżet państwa finansuje do 50 proc. kosztów każdej zaakceptowanej inwestycji, które mają przyczynić się do zwiększenia płynności ruchu i poprawy bezpieczeństwa oraz tworzenia powiązań dróg samorządowych z siecią dróg krajowych, ekspresowych i autostrad.

(BK)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski