Na terenie gminy Stary Sącz do usunięcia jest 80 tysięcy metrów kwadratowych azbestu.
- Walkę z tym bardzo niebezpiecznym materiałem zaczęliśmy w ubiegłym roku - informuje burmistrz gminy Stary Sącz Jacek Lelek. - Korzystamy z funduszy szwajcarskich. Dzięki temu otrzymujemy dofinansowanie w wysokości 85 proc. kosztów usunięcia i utylizacji azbestu.
W ramach pomocy finansowej wyspecjalizowana firma usuwa bezpłatnie niebezpieczne dla ludzi pokrycie dachu oraz je utylizuje. Zniszczenie jednej tony niebezpiecznej dachówki kosztuje około 1000 złotych.
- Po zdjęciu azbestu właściciel domu czy zabudowania gospodarczego musi sobie sam wykonać nowy dach - podkreśla burmistrz Lelek. Wyjątkiem są ubogie rodziny, które mogą liczyć na wymianę na koszt gminy. Z takiej formy pomocy skorzystały do tej pory cztery rodziny.
Dachy z eternitu zawierającego azbest mają głównie biedni ludzie. Nie zgłaszają się po dofinansowanie zdjęcia i utylizacji azbestu, bo nie mają za co przykryć dachu. W tym roku gmina pozytywnie rozpatrzyła 95 wniosków złożonych przez mieszkańców.
Chęć zmiany dachu zgłosiło już kolejnych 30 rodzin. Wnioski wciąż można składać w Urzędzie Gminy w Starym Sączu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?