Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto wiedzieć

(DD)
Kwestia reklam suplementów diety została uporządkowana
Kwestia reklam suplementów diety została uporządkowana Fot. 123rf

Kodeks dobrych praktyk

Koniec z lekarzami reklamującymi suplementy diety - zapowiedziała Krajowa Rada Suplementów i Odżywek. Branża opracowała Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety, aby uporządkować i wprowadzić wysokie standardy dotyczące sposobu komunikacji, promocji i reklamy. Ma to zapewnić konsumentowi rzetelną i jasną informację dotyczącą tej kategorii produktów spożywczych.

- W ostatnim czasie było wiele dyskusji na temat reklam suplementów diety - mówi newsrm.tv Katarzyna Suchoszek-Łukaniuk, prezes zarządu Krajowej Rady Suplementów i Odżywek. - Przede wszystkim budziło obawy użycie w reklamach lekarzy, farmaceutów, osób w białych fartuchach, co było odbierane przez konsumentów jako sugerowanie właściwości leczniczych tych produktów. Branża dostrzegła problem i postanowiła autoregulacją, czyli narzuceniem sobie wewnętrznych pewnych standardów wykraczających poza przepisy prawa, wyeliminowanie takich praktyk.

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy zawiera wiele zapisów, które wzmacniają obowiązujące przepisy prawa i nakładają na reklamodawców dodatkowe obowiązki w tym zakresie. Kodeks wprowadza m.in.:

| Ustanowienie obowiązku umieszczania nazwy kategorii „suplement diety” w reklamie w prawym dolnym rogu. Ułatwi to identyfikację produktu konsumentowi. A w reklamach radiowych obowiązek dwukrotnego zaznaczenia nazwy kategorii.

| Zakaz wykorzystywania wizerunku lub rekomendacji lekarza czy farmaceuty.

| Zakaz odnoszenia się w reklamie do chorób sugerując właściwości lecznicze produktu. Należy jednak podkreślić, że zgodnie z obowiązującym prawem, a co najważniejsze, zgodnie z istotą produktu, jakim jest suplement diety, dozwolone jest odnoszenie się do profilaktyki, w ramach zatwierdzonych oświadczeń zdrowotnych o zmniejszaniu ryzyka choroby - art. 14 rozporządzenia 1924/2006.

Terapia bezdechu sennego

Spanie w masce podłączonej do aparatu CPAP (używany jest do leczenia obturacyjnego bezdechu sennego, dostarcza w czasie snu ciśnienie) uważane jest przez ekspertów za złoty standard w terapii zagrażającego życiu i zdrowiu bezdechu sennego. Z początkiem stycznia firma ResMed wprowadziła na rynek polski nową serię masek do terapii bezdechu sennego: nosową AirFit N20 i maskę pełnotwarzową AirFit F20. Maski charakteryzują się precyzyjnym dopasowaniem do różnych kształtów twarzy, lepszym uszczelnieniem silikonowych poduszek i łatwością obsługi, co przekłada się na większy komfort użytkowania.

Nowe karetki w Małopolsce

W 2016 r. województwo małopolskie wzbogaciło się o 18 nowych karetek. Osiem z nich to karetki zakupione na Światowe Dni Młodzieży. Pozostałych 10 zakupiono dzięki dotacji wojewody małopolskiego. Podmioty, które otrzymały nowe karetki to: ZOZ w Oświęcimiu, Szpital Powiatowy w Chrzanowie, SPZOZ MSWiA w Krakowie, SPZOZ w Myślenicach, Krakowskie Pogotowie Ratunkowe, SPZOZ w Brzesku, Szpital Powiatowy w Limanowej, Podhalański Szpital Specjalistyczny im. J. Pawła II w Nowym Targu.

Ponadto, w celu poprawy jakości i poziomu bezpieczeństwa małopolan, wojewoda podjął decyzję o przyznaniu dotacji z przeznaczeniem na zakup ambulansu sanitarnego, wykorzystywanego w ramach systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne. Dotacja na zakup jednej karetki wyniosła 400 tys. zł. W ramach otrzymanej dotacji karetki zakupiło 10 powiatów: suski, bocheński, nowosądecki, krakowski, wadowicki, gorlicki, proszowicki, miechowski, dąbrowski i oświęcimski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski