MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

I
- Konsument ma prawo zareklamowania wady (niezgodności z umową) stwierdzonej w nabytym po obniżonej cenie towarze, pod warunkiem jednak, że nie jest to ta wada, ze względu na którą dany towar został przeceniony. Nie przysługuje mu natomiast prawo złożenia reklamacji na wadę, która była widoczna w momencie zakupu lub o której został poinformowany przed dokonaniem transakcji.

- Niedostarczenie faktury za telefon, prąd lub gaz nie zwalnia konsumenta z obowiązku zapłacenia za świadczone usługi. Jeśli faktura nie nadeszła w terminie, należy się o nią upomnieć u usługodawcy.

- Konsumenci korzystający z ofert "last minute" nie są pozbawieni możliwości składania reklamacji w przypadku niedotrzymania warunków umowy przez przedsiębiorcę. Promocyjna oferta, która zazwyczaj jest dużo tańsza, nie wyklucza odpowiedzialności przedsiębiorcy za jej zgodność z umową.

- Bezpłatna Infolinia Konsumencka, w której można uzyskać porady prawne i informacje, czynna jest w dni powszednie w godzinach 9-17, pod numerem telefonu 800-007-707. Porad udziela Federacja Konsumentów.

- Gdy w trakcie zakupów stwierdzimy, że dana placówka pozostaje na bakier z wymogami higieny (np. ma lepiące się od brudu koszyki) - najlepiej interweniować bezpośrednio w sklepie, gdyż - zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie higieny środków spożywczych - za brak właściwych warunków sanitarno-higienicznych w sklepie odpowiada jego właściciel i to właśnie do niego należy zgłaszać wszelkie uwagi.

- Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego pojęcie wady towaru zastąpiła pojęciem niezgodność towaru z umową. Obecnie towar zgodny z umową to nie tylko towar bez wady, ale także np. odpowiadający zapewnieniom sprzedawcy czy producenta, "wyrażonym w oznakowaniu towaru lub reklamie".

- Jeśli towar jest niezgodny z umową (wadliwy lub niemający takich cech, o jakich zapewniał sprzedawca), kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę. Sprzedawca ma wówczas obowiązek zwrotu poniesionych przez konsumenta kosztów demontażu, robocizny, materiałów, ponownego zamontowania i uruchomienia, a także kosztów ewentualnego transportu towaru do naprawy i z powrotem.

(I)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski