Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* W przypadku problemów związanych z dostawą energii elektrycznej lub gazu pomoże nam Punkt Informacyjny dla Odbiorców Paliw i Energii przy Urzędzie Regulacji Energetyki - tel.: 22 66-16-305 lub 22 66-16-309.

* Zgodnie z unijnymi przepisami supermarkety mają obowiązek podawania ceny jednostkowej produktów - za litr, kilogram. Ma to ułatwić porównanie cen i podjęcie decyzji, gdy mamy do wyboru różne opakowania danego produktu oferowanego przez różne firmy.

* Prezentując towar sprzedawca ma obowiązek udzielić jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji. Sprzedawcy i akwizytorzy jednak na różne sposoby przekonują nas do nabycia oferowanych produktów i bywa że np. kupujemy produkt o mylącej nazwie. Działania, które wprowadzają w błąd i mogą wpływać na decyzje konsumenckie, są zakazane przez ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Osoba, która uważa, że została oszukana lub zmanipulowana, może żądać unieważnienia takiej umowy. Należy zwrócić się do sprzedawcy o zwrot pieniędzy, jednocześnie zwracając kupiony produkt. Oświadczenie, że uznajemy umowę za nieważną, z podaniem powodów, najlepiej złożyć sprzedawcy na piśmie. Jeśli nie będzie on chciał unieważnić umowy, można wystąpić na drogę sądową. Przed sądem to przedsiębiorca będzie miał wykazać, że jego działanie nie było nieuczciwą praktyką rynkową.

* Gdy zwracamy bilet lotniczy kupiony przez internet (czyli w przypadku odstąpienia od umowy albo jej rozwiązania), przewoźnik może potrącić nam tzw. odstępne lub zwrócić należność po potrąceniu swoich kosztów. Dlaczego? Jeszcze przed wykonaniem usługi przewoźnicy ponoszą część kosztów i nie zawsze są je w stanie odzyskać w razie rezygnacji pasażera z przelotu.

* Przewoźnik lotniczy nie może odmówić przyjęcia rezerwacji na lot i zabrania na pokład z powodu niepełnosprawności lub ograniczonej zdolności ruchowej pasażera.

* Gdy kupujemy na licytacji internetowej, nie przysługuje nam prawo do zwrotu towaru, jakie mamy w przypadku innych umów zawieranych na odległość (więc np. przy kupowaniu w sklepie internetowym).

* Do każdego sprzedawanego mebla powinny być dołączone: instrukcja montażu, obsługi i regulacji elementów, informacje o sposobie konserwacji. Gdy wybieramy meble, zwłaszcza dla dzieci, kierujmy się nie tylko ceną, sprawdźmy też posiadane przez producenta atesty i certyfikaty. Nieprawidłowe wykonanie czy niewłaściwy montaż zagrażają bezpieczeństwu i mogą prowadzić do nieszczęścia.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski