Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielka moc i rasowe brzmienie

Janusz Michalczak
Samochód ma montowaną przednią, aerodynamiczną listwą w stylu Formuły 1
Samochód ma montowaną przednią, aerodynamiczną listwą w stylu Formuły 1
Renault Megane RS 275 Trophy. Nowy model rywalizował będzie z rekordzistą świata na torze Nürburgring.

Nowy model sportowego Megane to propozycja dla osób ceniących wyraziste pojazdy o wybitnie sportowych cechach.

Sportowy wygląd i chrapliwy wydech

Rasowy design i wyjątkowy charakter Mégane RS 275 Trophy został jeszcze bardziej podkreślony dzięk specjalnym oznakowaniom Trophy na przedniej, aerodynamicznej listwie typu Formuła 1, w kolorze szarym, a także na bokach nadwozia oraz dzięki paskowi z motywem szachownicy przy dolnych krawędziach drzwi przednich. Auto otrzymało ponadto numerowane nakładki na progi drzwi.

Nowe brzmienie układu wydechowego tego auta, jak i jego karbonowa końcówka, są dziełem firmy Akrapovic, jednego z czołowych producentów układów wydechowych do motocykli i samochodów wyścigowych. Wydech tego pojazdu wyróżnia się specyficznym, bardziej chrapliwym dźwiękiem.

Zastosowanie tytanu pozwoliło dodatkowo na zmniejszenie wagi Mégane RS 275 Trophy. Chcąc umożliwić jeszcze bardziej sportowe wykorzystanie właściwości jezdnych samochodu konstruktorzy z Renault Sport zwiększyli moc silnika o dodatkowe 10 KM. Maksymalna moc tej benzynowej, 2-litrowej jednostki wynosi obecnie 275 KM. Można ją osiągnąć już przy 5500 obr./min. Sięgający 360 Nm moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika (od 3000 do 5000 obr./min).

Samochód ten stanowi odpowiedż na wyzwanie Seata, którego Leon Cupra ustanowil na torze Nürburgring rekordowy czas okrążenia wynoszący 7 min. 58,4 s, co jest rekordem świata dla seryjnych aut z napędem na przednie kóła. Wcześniejszy rekord należał do poprzednika prezentowanego tu modelu Renault Megane RS Trophy i wynosił 8 minut 7,97 sekundy.

Wypada tu podkreślić że zwiększenie mocy nie spowodowało wzrostu zużycia paliwa ani emisji dwutlenku węgla, które wynoszą odpowiednio 7.5 l na 100 km (na trasie) i 174 g CO2, na km.

Rajdowe wnętrze z charakterem

Mégane RS 275 Trophy otwiera współpracę Renault Sport z firmą Öhlins, jednym ze światowych producentów amortyzatorów. Prezentowany model może być wyposażony w regulowane amortyzatory Öhlins Road & Track ze stalowymi sprężynami, które to rozwiązanie techniczne - przejęte ze świata sportów motorowych i z Mégane N4 - pozwala kierowcy samodzielnie i z łatwością zmieniać nastawy amortyzatorów w aucie.

Miłośnicy wyścigów mają do dyspozycji opony Michelin Pilot Sport Cup 2 o bardzo wysokich właściwościach trakcyjnych. Auto może być ponadto wyposażone w nowe, 19-calowe czarne obręcze kół Speedline Turini, zaprojektowane na bazie obręczy wyścigowych.

Mégane R.S. 275 Trophy wyposażono w fotele kubełkowe Recaro® z tapicerką skórzaną łączoną z alcantarą oraz czerwonymi przeszyciami, zdobiącymi również tylną kanapę.

Zagłówki są opatrzone znakiem Renault Sport. Deskę rozdzielczą pojazdu zdobi również szereg ekskluzywnych elementów ozdobnych, m.in. kierownica pokryta tą samą alcantarą co fotele, a także krótka, sportowa gałka dźwigni zmiany biegów.

Napisz do autora:
[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski