Najtaniej ten fragment drogi ma zamiar zbudować firma Salini z Mediolanu (615 mln zł). Najdroższą ofertę złożyła z kolei firma Metrostav z Gdyni (923 mln zł). Na budowę tego odcinka zakopianki GDDKiA ma blisko 830 mln zł.
Jeśli przetarg się nie przeciągnie, to na początku przyszłego roku zostanie wyłoniony wykonawca. Roboty budowlane ruszą w marcu lub kwietniu. Pięć kilometrów nowej drogi będzie gotowe w 2018 r.
W przyszłym tygodniu odbędzie się przetarg na kolejny odcinek zakopianki - pomiędzy Lubniem a Naprawą. Z kolei 10 listopada przewidziano rozstrzygnięcie postępowania na budowę odcinka między Naprawą a Skomielną Białą. Na tym fragmencie powstać ma 2-kilometrowy tunel pod Luboniem Małym.
Budowa dwupasmówki między Lubniem a Rabką to najtrudniejsza taka inwestycja w Polsce. Droga o długości 17 kilometrów ma przechodzić przez góry i doliny, wymaga więc postawienia kilkunastu długich estakad. Jej budowa ma kosztować 3,5 mld złotych.
Małopolska czeka też na rozstrzygnięcie przetargu na trzy odcinki drogi ekspresowej w stronę Warszawy. Na rozpoczęcie robót w tym miejscu przyjdzie poczekać jeszcze dwa lata.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?