Przypomnijmy, że pierwszy odcinek zbudowała gmina, a do realizacji drugiego i trzeciego, a następnie dwóch kolejnych zobowiązała się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jednak później wycofała się z umowy zawartej na tę inwestycję w 2007 r. z władzami Skawiny.
Budowę dwóch odcinków, kosztujących 43 mln zł, przejęło województwo małopolskie i Skawina. Oba samorządy dołożą do niej po 15 procent kosztów, a pozostałą kwotę pozyskano z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Obwodnica o długości 2,1 km budowana jest od skrzyżowania ul. Chmielka i płk Hałacińskiego z ul. Tyniecką do krzyżówki ul. Energetyków z krajową ul. Piłsudskiego. Powstają dwa mosty: na Skawince oraz Rzepniku. Ten etap budowy potrwa do końca listopada. Jak zapewnia burmistrz Adam Najder, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
Budowa obwodnicy ma być kontynuowana po zakończeniu całej procedury, m.in. wykupu gruntów pod drogę. W koncepcji województwa przewidziano trzy warianty trasy. – Moim zdaniem, najbardziej racjonalny będzie ten z drogą prowadzącą wzdłuż strefy gospodarczej w Kopance, torów kolejowych i kanału, z wylotem na drogę krajową za osiedlem Awaryjnym – mówi burmistrz Najder.
Jacek Krupa, członek Zarządu Województwa Małopolskiego, inicjator przejęcia inwestycji przez województwo uważa, że należy stworzyć jeden ciąg komunikacyjny i budowaną obwodnicę połączyć w Rzozowie z wojewódzką drogą nr 953, prowadzącą do Kalwarii Zebrzydowskiej.
– Projektanci przygotowali warianty przebiegu drogi i zaprezentują je na spotkaniu konsultacyjnym – zapowiada Roman Leśniak z Zarządu Dróg Wojewódzkich. Zaplanowano je na 29 kwietnia o godz. 16 w kinie „Piast”.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?