Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Współpracować, aby wykorzystać potencjał

Dorota Dejmek
Kampania. Z racji odmiennego podejścia do pracy i życia młodzi ludzie nie cieszą się dobrą opinią wśród pracodawców. Czas to zmienić.

W powszechnej świadomości młode pokolenie Y rysuje się jako generacja roszczeniowa, nielojalna i leniwa. Ta mało pochlebna opinia ma szczególnie istotne znaczenie dla pracodawców, zważywszy, że już wkrótce generacja Y stanowić będzie 75 proc. pracowników w firmach.

Obraz młodego pokolenia ma zmienić startująca właśnie, m.in. również w województwie małopolskim, kampania świadomościowa JestemYgrekiem. Nie jestem leniem.

Pokolenie Y nie cieszy się dobrą opinią wśród wszystkich pracodawców - głównie z racji odmiennego od starszych pokoleń podejścia do pracy i filozofii życia.

- Wokół generacji Y toczy się wiele dyskusji prezentujących młodych ludzi głównie w negatywnym świetle - komentuje Piotr Palikowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. - Oczywiście, pokolenie Y, jak każde, posiada wiele wad, ale i wiele zalet. Młodzi ludzie są otwarci, ambitni, pełni pasji, wielozadaniowi i sprawnie poruszają się w świecie najnowszych technologii. Przy odpowiednim podejściu pracodawców potrafią być bardzo cennymi członkami zespołów.

Organizatorzy kampanii prezentują młodych ludzi jako wartościowych i pełnych potencjału pracowników, podchodzących z zaangażowaniem zarówno do kwestii budowania kariery, jak i do swoich pasji. Kampania służy zachęceniu młodych ludzi do pokazania się swoim obecnym i przyszłym pracodawcom z jak najlepszej strony już na etapie studiów - podczas staży i praktyk. Ma też zachęcić pracodawców do otwartej postawy wobec generacji Y i budowania relacji z młodymi.

- Pracodawcy muszą nauczyć się współpracować z młodym pokoleniem, by efektywnie wykorzystać jego potencjał - podkreśla Maciej Hassa, kierownik zespołu Marki Pracodawcy z PZU. - Zwłaszcza, że w perspektywie 10-15 lat młodzi ludzie będą stanowić główną siłę napędową gospodarki, a już teraz borykają się z trudnościami w sprawnym wejściu na rynek pracy i bezrobociem.

Kluczową dla polskiej gospodarki rolę młodej generacji potwierdzają dane GUS dotyczące prognoz ludności na lata 2014-2050, według których Polska będzie się borykać z coraz bardziej zaawansowanym problemem starzenia się społeczeństwa, przy jednoczesnym, ciągłym spadku ludzi w wieku produkcyjnym.

Do 2020 roku ubędzie ponad 1 mln, a do 2035 roku - prawie 5 mln osób w wieku produkcyjnym. Odchodzących na emerytury starszych pracowników już teraz sukcesywnie powinni zastępować młodzi. Tymczasem polska generacja Y boryka się dziś z dużymi problemami w wejściu na rynek pracy. Potwierdzają to dane GUS, według których - np. w województwie małopolskim - młodzi bezrobotni do 30. roku życia stanowią aż 37 proc. wszystkich bezrobotnych.

Kampania JestemYgrekiem. Nie jestem leniem jest realizowana w ramach Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, przy współpracy BFS Group.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski