Dziś takich miejsc w portalowej bazie jest ok. 800, z czego 300 to atrakcje turystyczne i najciekawsze okolice w każdej z gmin wytypowane wspólnie z samorządami, na terenie których się znajdują.
Są one opatrzone krótkimi opisami i 500 fotografiami, a niektóre dodatkowo fotografiami panoramicznymi. Dzięki tym ostatnim możemy obejrzeć np. wnętrze zabytkowego kościoła w Krzeczowie albo sprawdzić widok jaki rozciąga się dookoła z Koskowej Góry.
Z kolei ok. 500 pozycji to miejsca tj. gospodarstwa agroturystyczne, punk ty gastronomiczne, ośrodki kultury, biblioteki, straże pożarne itp. – Z domowego zacisza będzie można zaplanować podróż po tych miejscach i udział w wydarzeniach – mówi Zbigniew Sanowski z Lokalnej Grupy Działania „Turystyczna Podkowa”, która to razem z LGD „Między Dalinem a Gościbią” i LGD „Klimas” stworzyła portal.
Jeśli chodzi o wydarzenia, to opcja „zaproponuj” pozwala użytkownikom portalu podsuwać własne sprawdzone propozycje.
Te od osób prywatnych będą weryfikowane przez administratora portalu, żeby wyeliminować żarty w postaci zaproszeń np. na „imieniny u wujka”, natomiast większe uprawnienia, bo do bezpośredniego umieszczania na stronie zapowiedzi wydarzeń będą mieli np. pracownicy ośrodków kultury z gmin tworzących powiat.
– Tym samym będą mogli nadawać szerszy rozgłos na przykład wydarzeniom organizowanych przez siebie – mówi Zbigniew Sanowski.
Jako jedna z pierwszych z możliwości dodania wydarzeń skorzystała dyrekcja Muzeum Regionalnego „Dom Grecki” w Myślenicach.
– To także promocja instytucji, bo nawet jeśli ktoś nie zajrzy na naszą stronę – stronę muzeum to może właśnie tu trafi na informacje o nas. Poza samymi wydarzeniami, portal prezentuje powiat szeroko i w wielu dziedzinach. Jakkolwiek dopiero zaczyna swoją działalność, to myślę, że prezentuje się ciekawie i że to cenna inicjatywa – mówi Bożena Kobiałka, dyrektor Muzeum.
Opcja „zaproponuj” pojawia się w zakładkach „biznes lokalny” oraz „baza noclegowa”, dlatego będą one sukcesywnie rozbudowywane. Poszerzana ma być także baza tras turystycznych (zakładka „Trasy”) oraz rozkładów jazdy busów („Komunikacja”).
Pojawi się też aplikacja, którą będzie można pobrać na smartfona,
Pomysł na stworzenie portalu zrodził się pięć lat temu. W 2011 Lokalne Grupy Działania rozpoczęły rozmowy na ten temat, w 2012 podpisały umowę intencyjną, a rok później kolejną – partnerską. Razem z ramach Programu Rozwoju Obszaru Wiejskich otrzymały finansowanie na realizację projektu i od sierpnia 2013 trwały prace nad powstaniem portalu. Koszt projektu pn. Portal Ziemi Myślenickiej” to 157 729 złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?