reklama

3+ dla prezydenta Jacka Majchrowskiego

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Zaktualizowano 
Dziś mija rok od zwycięstwa Jacka Majchrowskiego w II turze wyborów na prezydenta Krakowa. 4 listopada 2018 roku dość wyraźnie pokonał Małgorzatę Wassermann. Jaki był 17. rok rządów prezydenta? Z turbulencjami, na lekkim plusie. W skali szkolnej: 3+.

Jak i w końcówce czwartej kadencji prezydenta, znów widać jego znużenie wieloletnim rządzeniem miastem. Coraz częściej głosem magistratu jest zastępca prezydenta Andrzej Kulig. To on odpowiada za kluczowe inwestycje, publicznie wypowiada się w wielu ważnych kwestiach, a Jacek Majchrowski ogranicza się do symbolicznych wystąpień, przecinania wstęg, otwierania konferencji, festiwali itp.

Prezydent w piątą kadencję wszedł potykając się o rozkopany Kraków. Kumulacja remontów doprowadziła do tego, że po mieście jeździło się wyjątkowo ciężko, także komunikacją publiczną. To już zresztą tradycja, bo Jacek Majchrowski najwięcej krytyki w ostatnich latach zbiera właśnie za politykę transportową, a Kraków bywa nazywany najbardziej zakorkowanym miastem Polski. Do tego doszła podwyżka cen biletów na komunikację miejską oraz szerokie zmiany w strefie płatnego parkowania, również z podwyżką opłat. Pierwszy rok piątej kadencji prezydenta zapamiętany też z domknięcia umowy kupna Wesołej. Jacek Majchrowski, jak na inne jego działania, bardzo szybko dotrzymał tej obietnicy wyborczej. Zupełnie osobną kwestią jest przyszłość tego terenu - czy stanie się on wizytówką miasta czy będzie przykładem zmarnowanych szans.

Innym ważnym wydarzeniem jest wejście w życie zakazu palenia węglem i drewnem w Krakowie. To symboliczny etap walki ze smogiem, a władze Krakowa - choć oczywiście nie same, zrobiły tu więcej, niż jakiekolwiek inne duże miasto.

Końcówka roku to z kolei problemy z dopięciem budżetu miasta. Pieniędzy brakuje na pensje nauczycieli i na wszystkie - jak podkreśla Andrzej Kulig - inwestycje w mieście. Jacek Majchrowski zrzuca to na politykę rządu, w czym oczywiście jest część prawdy. Z drugiej jednak strony, gdyby miejskie inwestycje były lepiej planowane, nie odwlekane w czasie, to raz, że nie byłoby takich problemów transportowych, a dwa, część inwestycji byłaby już zrealizowana i nie brakowałoby pieniędzy na inne zadania.

Czytaj także

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3