Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bardziej ekonomiczne po zmianach

Tomasz Szmandra
Auto wyposażone jest w nowy elektromechaniczny układ kierowniczy
Auto wyposażone jest w nowy elektromechaniczny układ kierowniczy VOLKSWAGEN
Volkswagen Polo. Auto debiutuje na polskim rynku z nowymi jednostkami napędowymi i nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi

Z prawie 14 milionami wyprodukowanych egzemplarzy VW Polo jest jednym z najczęściej sprzedawanych małych samochodów na świecie. Najnowsza generacja została poprawiona pod względem technicznym.

Ekologiczna jednostka TDI BlueMotion
Na uwagę zasługują nowe silniki spełniające wymagania normy EU 6 oraz systemy Infotainment i wspomagające kierowcę. Cała paleta jednostek napędowych została odnowiona. Silniki zużywają teraz nawet o 21 proc. mniej paliwa. Rekordowymi wartościami może pochwalić się nowe Polo TDI BlueMotion ze średnim zużyciem paliwa 3,1 l/100 km (82 g/km CO2).

Według producenta, jest to najoszczędniejszy pięciomiejscowy samochód z silnikiem wysokoprężnym na świecie. Od jesieni dostępna będzie odmiana z silnikiem benzynowym TSI BlueMotion, zużywająca 4,1 l/100 km i emitująca 94 g/km CO2. Oprócz tego, Polo z rocznika 2014 od jesieni dostępne będzie z reflektorami LED. Model podstawowy Trendline będzie wyposażony w reflektory H7. Nowością są oferowane już teraz, podwójne okrągłe reflektory w technologii H7 (seryjnie od wersji Comfortline).
Nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego poprawia zachowanie się pojazdu podczas manewrów.

Opcjonalnie Volkswagen będzie oferował Polo z nowym zawieszeniem Sport Select, które - dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom - umożliwia kierowcy wybór jednej z dwóch charakterystyk tłumienia. Równocześnie do nowego Polo wprowadzone zostały liczne systemy wspomagające, znane z klasy Golfa. To m.in. seryjny hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC, który współpracuje zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i DSG.

We wszystkich modelach z DSG system ACC utrzymuje zadaną odległość za hamującym samochodem, nawet do całkowitego zatrzymania. Dynamikę reakcji systemu można wybrać poprzez wybór programu jazdy. Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia opcjonalna kamera cofania Rear Assist.

W Polo debiutuje też nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, który charakteryzuje się wyjątkowo precyzyjnymi reakcjami oraz bardzo dobrym izolowaniem od nierówności jezdni. System pracuje ze ślimakową przekładnią kierowniczą, napędzaną silnikiem elektrycznym.

Systemy z większego o numer VW Golfa
Systemy radiowe i nawigacyjne zostały opracowane od nowa. Polo wyposażone jest w modułowy system Infotainment (MIB) drugiej generacji. Software i hardware systemów Infotainment nawiązuje do większego Golfa i, w zależności od wersji, oferuje takie funkcje jak: czujnik zbliżeniowy (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), powiększanie map przy użyciu dwóch palców w trybie nawigacji (jak w smartfonie) oraz podłączenie telefonu komórkowego do anteny zewnętrznej samochodu przez złącze indukcyjne. Wszystkie cztery systemy mogą odbierać radio cyfrowe DAB+. Dzięki MirrorLink™ możliwe będzie korzystanie ze specjalnych aplikacji na smartfona.

W podstawowej wersji Volkswagen Polo kosztuje 45 490 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski