Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Błędy rekruterów

Dorota Dejmek
Oferty pracy. Brak nazwy firmy, niejasno sformułowany opis stanowiska pracy, lakoniczna informacja o tym, co oferuje pracodawca i wygórowane wymagania zniechęcają kandydatów.

Ogłoszenie o pracę jest pierwszym i podstawowym elementem procesu rekrutacyjnego. Celem stawianym przed osobami przygotowującymi oferty pracy jest znalezienie najbardziej wartościowych na dane stanowisko i pasujących do firmy kandydatów. Żeby wyznaczony cel osiągnąć, ogłoszenie o pracę musi wybić się ponad inne i zostać zauważone przez kandydatów.

- Zadaniem rekrutera powinno być takie przygotowanie ogłoszenia, aby zachęcić kandydatów do aplikowania i wyróżnić ofertę spośród innych - mówi Izabela Bartnicka z eRecruiter. - Warto wiedzieć, jakie błędy najczęściej popełniamy, bo w codziennym natłoku obowiązków rekrutacyjnych zazwyczaj brakuje czasu na chwilę refleksji nad treścią ogłoszenia. Korzystamy z utartych szablonów, zmieniając tylko nazwę stanowiska i oczekiwania.

Największe wątpliwości u aplikujących o pracę pojawiają się wówczas, gdy widzą oni ogłoszenie, w którym nie ma podanej nazwy firmy. Tak odpowiedziało aż 62 proc. respondentów badania przeprowadzonego w październiku 2014 r. "Specjaliści na rynku pracy", zleconego przez Pracuj.pl.

Kolejnymi elementami, które zniechęcają do aplikowania są: brak jasno sformułowanego opisu stanowiska (53 proc. wskazań), lakoniczne informacje na temat tego, co oferuje pracodawca (51 proc.) i wygórowane wymagania (40 proc.). Aż 30 proc. kandydatów chciałoby, aby w ogłoszeniu podana była wysokość wynagrodzenia.

Firmy, które tworzą i publikują ogłoszenia o pracę, powinny przywiązywać do tych elementów szczególną uwagę, gdyż ich brak może przyczynić się do zebrania mniejszej liczby lub mniej wartościowych aplikacji.

- W niektórych firmach odsetek nowo zatrudnionych, którzy rezygnują z pracy w ciągu pierwszego roku, sięga nawet 25 procent - zauważa Marcin Sieńczyk z eRecruiter. - Taki wynik może wskazywać na to, że proces rekrutacji i selekcji pracowników był przeprowadzony niewłaściwie.

A bardzo często ma to swój początek w nieodpowiednim przygotowaniu oferty pracy. Aby tego uniknąć, warto na bieżąco badać efektywność publikowanych ogłoszeń oraz całych procesów rekrutacji, np. za pomocą platform do zarządzania procesami rekrutacji. To z pewnością wpłynie na podejmowanie lepszych decyzji o wyborze odpowiednich kandydatów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski