MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bogate autobusy na ulicach

Redakcja
Krakowianie mogli się wczoraj przekonać o komforcie nowych solarisów Fot. Anna Kaczmarz
Krakowianie mogli się wczoraj przekonać o komforcie nowych solarisów Fot. Anna Kaczmarz
Na ulice Krakowa wyjechały nowe przegubowe solarisy. Pochodzą one z kolejnej partii 10 sztuk nowoczesnych autobusów dostarczanych do miasta.

Krakowianie mogli się wczoraj przekonać o komforcie nowych solarisów Fot. Anna Kaczmarz

KOMUNIKACJA. Zakupione solarisy jeżdżą już po Krakowie. Spełniają najwyższe europejskie normy dotyczące spalin.

To druga część dostawy ze 100 pojazdów zamówionych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie. Kolejne autobusy będą dostarczane przez najbliższe 3 lata.

- Nowe solarisy jeżdżą na liniach 114, 129 i 149. Skierowano je więc na mocno obłożone trasy, którymi każdego dnia jeździ wielu pasażerów. Zakupione autobusy zastąpiły stare, zużyte 18-letnie scanie, które już są tak bardzo wyeksploatowane, że nadają się jedynie na złomowanie - informuje Jarosław Sabat z MPK.

Dodaje, że koszt jednego nowego autobusu to ok. 1 mln 150 tys. zł. W każdym z solarisów o długości 18 metrów znajduje się 38 miejsc siedzących i 124 stojące. Mają więc większą pojemność niż poprzednie autobusy. W scaniach też było 38 miejsc siedzących, ale 76 stojących.

Nowe autobusy charakteryzują się bogatym wyposażeniem. Zastosowano w nich nowoczesny system informacji pasażerskiej, jest klimatyzacja, monitoring oraz automaty biletowe. W wyposażeniu znalazły się także nowoczesne kasowniki, które służą nie tylko do kasowania biletów. Dzięki nim pasażerowie będą mogli sprawdzić wszystkie dane zapisane na Krakowskiej Karcie Miejskiej, m.in. datę ważności biletu oraz na jakie linie bilet został wykupiony.

Dzięki zakupowi nowoczesnych solarisów krakowski tabor autobusowy stał się jeszcze bardziej nowoczesny, a jednocześnie bezpieczniejszy. Producent zadbał także o to, aby w komorze silnika został zamontowany system wykrywania i gaszenia ognia. Jednocześnie są to pojazdy spełniające najwyższe europejskie normy związane z ochroną środowiska. Silniki nowych autobusów spełniają standard emisji spalin EEV). Dzięki nowym dostawom solarisów już za kilka miesięcy z krakowskich ulic mają zniknąć ostatnie pojazdy z wysoką podłogą. Krakowski tabor będzie wtedy złożony w niemal 100 procentach z pojazdów wyposażonych w niską podłogę.

Piotr Tymczak

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski