W październiku ukryte przed deszczem tunele zyskały na długości. Z końcem października prawa nitka tunelu liczyła 306 m metrów, podczas gdy lewa osiągnęła długość 274 metrów. W ubiegłym miesiącu konstrukcja zyskała również nowe betonowania w kolejnych segmentach oraz zbrojenia, które wkrótce umożliwią dalsze postępy prac.
Tunel jest jednak tylko jedną z części powstającej trasy. Całość jest podzielona na trzy odcinki, które po zakończeniu prac będą miały łączną długość 16 kilometrów. Skomplikowany wykop jest najtrudniejszą z jej części. Jednocześnie to element, którego budowa zakończy się najpóźniej. Tunelem zajmującym fragment odcinka od Naprawy do Skomielnej Białej pojedziemy dopiero w 2021 roku. Docelowo będzie miał prawie 2 kilometry długości.
Pierwszym odcinkiem nowej drogi pojedziemy już końcem przyszłego roku. Pokonamy nim trasę od Lubnia do Naprawy. Wiadomo już, że przedłużą się prace na budowie od tunelu w kierunku Rabki, gdzie wykonawca musi wykonać dodatkowe prace.
Jak będzie wyglądać zakopianka za kilka lat? Zobacz wizualizacje!
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie - odcinek 26
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?