Budowa S7 na północ od Krakowa pomiędzy Szczepanowicami i Widomą idzie pełną parą. Zobacz postęp prac! [ZDJĘCIA]

pb
Budowa S7 pomiędzy Szczepanowicami i Widomą szybko postępuje. Kierowcy pojadą nią już w przyszłym roku. GDDKiA
Budowa ekspresowej trasy S7 na północ od Krakowa pomiędzy węzłami Widoma i Szczepanowice idzie pełną parą. Kierowcy na ekspresówkę, dzięki której droga z Krakowa do Warszawy znacznie się skróci, będą musieli jeszcze jednak trochę poczekać. O tym, jak bardzo zaawansowane są prace, można najlepiej przekonać się, oglądając zdjęcia lotnicze z trwającej inwestycji.

Kierowcy zyskają sporo czasu

Ekspresowa S7 pomiędzy węzłami Widoma i Szczepanowice będzie mieć ponad 13 kilometrów. Po jej wybudowaniu kierowcy będą mogli komfortowo ominąć między innymi często korkującą się obecną DK 7 w Słomnikach oraz inne miejscowości, gdzie obowiązują liczne ograniczenia prędkości.

Aktualnie (październik 2020) wykonawca trasy ocenia zaawansowanie prac na 61 proc.

Wartość całkowita kontraktu wynosi 508 mln złotych. Budowa rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Odcinek powinien być gotowy w pierwszym kwartale przyszłego roku. Generalnym wykonawcą jest Mota-Engil Central Europe S.A.

- Odcinek od Szczepanowic do Widomej ma być gotowy do 2021 roku. A wkrótce będą realizowane kolejne odcinki. Trasa połączy południe Polski z Trójmiastem. Całą drogą ekspresową z Małopolski nad morze pojedziemy w 2023 roku - mówił minister Andrzej Adamczyk podczas inauguracji budowy trasy.

Budowa S7 podzielona na trzy odcinki

Budowa odcinka Szczepanowice-Widoma jest fragmentem większego kontraktu pomiędzy granicą województwa małopolskiego i województwa świętokrzyskiego oraz Krakowem (węzeł Igołomska). Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:

  • granica województwa (Moczydło) - Szczepanowice
  • Szczepanowice - Widoma
  • Widoma - Kraków (węzeł Igołomska)

Zobacz wizualizację trasy S7 pomiędzy Szczepanowicami i Widomą

Budowa S7 Szczepanowice - Widoma [WIZUALIZACJE]

Aby dużo zarabiać trzeba być...Zobacz listę zawodów

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Donata

Cieszy mnie absolutnie wszystko, co dzieje się obecnie na północy Krakowa i dalej, w kierunku na Warszawę od naszego miasta. Do niedawna ta część miasta była komunikacyjnie mocno zaniedbana, ale najważniejsze, że teraz wreszcie zaczęło się to zmieniać. Tak trzymać :)

D
DD

I tak się nie wyrobią w terminie,więc po co marnować czas na ten artykuł.

M
Michal

Madnowanie kasy i tak za 10 lat w ramach zielonego ladu musimy sie przesiasc na pociagi

G
Gość

Dwa najludniejsze miasta kraju: od 30 lat brak połączenia drogowego o klasie co najmniej drogi ekspresowej. Jest za to: autostrada na Ukrainę i najdroższa sprywatyzowana autostrada w Europie, chroniona tajnymi dla społeczeństwa aneksami do umowy koncesyjnej. Jakie kwity, Panowie z lewa i prawa, ma na Was Emil Wąsacz?

Dodaj ogłoszenie