S7 Widoma - Kraków. Co się dzieje na placu budowy? Zobaczcie zdjęcia lotnicze
Zobacz postępy prac.
Zamówienie podzielone jest na dwa odcinki trasy S-7:
- odcinek nr 1 tzw. zamiejski od węzła Widoma do węzła Raciborowice,
- odcinek nr 2 tzw. miejski od węzła Raciborowice do węzła Nowa Huta.
Całkowita wartość trasy S7 tj. odcinek 1 i 2 wynosi 1 488 579 579,00 zł brutto.
Dodatkowo GDDKiA w porozumieniu z władzami Miasta Krakowa wprowadziła do kontraktu poprzez prawo opcji możliwość zaprojektowania i wykonania przebudowy ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od skrzyżowania ul. Darwina i Poległych w Krzesławicach do ul. Bukszpanowej. Zakres ten zdefiniowano jako Odcinek nr 3.
Przebudowa gazociągu w ciągu ul. Łowińskiego w Krakowie
W dniu 22 czerwca 2022 roku w ciągu ul. Łowińskiego w Krakowie wprowadzono czasową organizację ruchu związaną z przebudową sieci gazowej. Przebudowa gazociągu obejmuje odcinek około 150 m, w odległości około 500 m od skrzyżowania z ul. Kocmyrzowską.
GDDKiA informuje, że w związku z prowadzonymi robotami konieczne jest odsunięcie ruchu pojazdów na dobudowaną jezdnię. W miejscu prac jezdnia będzie zwężona do 6 m, wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 40 km/h. Ruch pieszy będzie możliwy jedynie po północnej stronie jezdni. Utrudnienia mogą potrwać do 12 miesięcy.
Widoma-Kraków. Kiedy pojedziemy nową drogą do Warszawy?
Zgodnie z obowiązującymi terminami droga ekspresowa S7 od Krakowa do Warszawy ma być udostępniona do przejazdu pod koniec 2024 r. Pojawiły się jednak problemy na budowie odcinka Widoma - Kraków, które mogą wydłużyć inwestycję.
- Na odcinku S7 Widoma – Kraków prace trwają w zakresie drogowym, mostowym i branżowym. Zgodnie z harmonogramem inwestycja ma się zakończyć w 2024 roku. Wykonawca składa jednak roszczenia, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu na ukończenie budowy. Wskazuje tu wpływ na przebieg prac wojny na Ukrainie i rozszerzone badania archeologiczne - wyjaśnia Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Więcej w materiale poniżej.
GDDKiA zmieni projekt węzła S7 i północnej obwodnicy
Analiza ruchu wykonana przez Politechnikę Krakowską wskazuje na konieczność przeprojektowania dwóch łącznic węzła Mistrzejowice: łącznicy S7 - S52 Północnej Obwodnicy Krakowa w kierunku z węzła Grębałów na zachód do S52 POK oraz łącznicy od S52 POK w kierunku węzła Grębałów na S7. Natomiast pojawienie się osuwiska przy tym węźle spowodowało konieczność zabezpieczenia terenu przy ogródkach działkowych i przeprowadzenia badań geofizycznych. Powstanie projekt zabezpieczenia tego osuwiska.
Wnioski z analizy przeprowadzonej przez Politechnikę Krakowską potwierdziły większość obaw zgłaszanych wcześniej przez pasjonatów tematyki transportowej. W lutym tego roku w serwisie YouTube pojawił się film pokazujący symulację ruchu na węźle łączącym budowaną trasą S7 z obwodnicą krakowską. Film zwraca uwagę na to, że według aktualnego projektu węzeł Kraków Mistrzejowice stanie się najbardziej zakorkowanym i niedrożnym węzłem na krakowskim ringu.
- Urokliwe miejsca niedaleko od Krakowa! Idealne na szybki wypad za miasto
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Polecane oferty

motus
Scooty 10 Lite 2022 Hulajnoga elektryczna MOTUS
jedziesz, składasz, przenosisz, by bez problemu po…

bird
Air Czarny Hulajnoga elektryczna BIRD
pokonaj korki i korki z potężnymi osiągami, zerową…

bird
Air Srebrny Hulajnoga elektryczna BIRD
pokonaj korki i korki z potężnymi osiągami, zerową…
Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny