Budowa zakopianki. Coraz więcej asfaltu! Trasa coraz bliżej otwarcia [EFEKTOWNE ZDJĘCIA]

Tomasz Mateusiak
Tomasz Mateusiak
Kilka dni temu media w całej Polsce (w tym nasza gazeta) podawały, że warszawska centrala Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zerwała kontrakty z włoską firmą drogową Salini. Umowy dotyczyły budowy autostrady A1 pod Częstochową i ekspresówki S3 na Dolnym Śląsku. Na obu odcinkach drogowcy z Italii nie podjęli prac po przerwie zimowej. Na szczęście wiadomo już, że to samo nie stało się na zakopiance gdzie Salini również jest jednym z wykonawców powstającej ekspresówki. Tu prace idą pełną parą co doskonale pokazuje także nowa partia zdjęć lotniczych zaprezentowanych przez GDDKiA. Widać na nich, że ekspresowa szosa w góry jest już (na jednym fragmencie) naprawdę blisko ukończenia.

Obecnie budowana jest ekspresowa zakopianka na odcinku od Lubnia do Rabki. To blisko 20 km frontu robót, które krakowska GDDKiA podzieliła na 3 etapy.

Pierwszy z nich to szosa z Lubnia do Naprawy. Buduje ją polsko - ukraińskie konsorcjum a całość powinna być gotowa jesienią tego roku.

Drugi odcinek to ponad 2 kilometrowy tunel poprowadzony pod górą Luboń Wielki. Ten nie bez przeszkód buduje włoska firma Astaldi. Również i jej przedstawiciele przekonują jednak, że podziemna szosa będzie gotowa zgodnie z planem w 2021 roku.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

Trzeci odcinek będzie zaczynał się za tunelem - w Skomielnej Białej i poprowadzi do Rabki. Za szosę odpowiedzialna jest właśnie firma Salini i deklaruje ona, że całość inwestycji odda już przed tegorocznymi wakacjami a więc za niecałe dwa miesiące.

Czy to możliwe? Dziś wydaje się, że tak. GDDKiA podaje, że na tym odcinku robót to już 85 procent, a więc o około 7 procent więcej jak jeszcze 3 dni temu. Już to pokazuje, że robotnicy naprawdę uwijają się przy tej części zakopianki bardzo szybko.

- Dodatkowo gołym okiem widać, ze prace weszły już w naprawdę finalny etap - mówi Marian Klawit, mieszkaniec Chabówki. - Drogowcy układają już asfalt niemal na całym odcinku a gdzieniegdzie zaczął się nawet montaż znaków czy barier energochłonnych. Chyba tym Włochom faktycznie uda się oddać swój fragment zakopianki w terminie lub z zaledwie kilkudniowym poślizgiem - dodaje.

Rusza budowa superpociągu. W godzinę z Krakowa do Warszawy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa zakopianki. Coraz więcej asfaltu! Trasa coraz bliżej otwarcia [EFEKTOWNE ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
[email protected]ć PiSlam
2019-05-28T13:04:08 02:00, Gość:

Straszyli, że za PISu nic nie będzie się budowało. A się buduje

Aleee się buduje no np. Igołomską tyle że dramat . Ostatnio widzę że tu jest dobra propaganda że tu budują i tam budują i widzę że w takim tempie to obwodnice dokończą może zanim moje dziecko pójdzie do liceum ( a jest dopiero w drodze ) .

G
Gość
Straszyli, że za PISu nic nie będzie się budowało. A się buduje
n
n00ne
Czy naprawdę muszę ponad 100 razy klikać, żeby obejrzeć zdjęcia?

Nie dało się zrobić na góra 5 stronach? Ech....
L
Leszek
>>>Rusza budowa superpociągu.

>>>W godzinę z Krakowa do Warszawy?

Tylko po co ?
M
Masakra
Wakacje? chyba 2030 roku. Teraz z Nowego Targu do Lubnia jedzie się średnio 20km/h
G
Gość
Z tego, co widzę, nie ma najmniejszych szans, żeby odcinek Lubień - Naprawa był gotowy jesienią tego roku. Przecież tam jeszcze musi powstać sporo filarów żelbetonowych a i prace na wielu naziemnych fragmentach jakby dopiero się zaczynały. Będzie też niezła jazda, jak puszczą ruch przez Lubień, żeby połączyć górą dotychczasową jezdnię od Krakowa z tą zbudowaną na filarach od strony Naprawy.
C
Czytelnik
To, że tu prace idą, wynika z naiwności podwykonawców Salini. Wierzą w zapewnienia, że jest ok i brną w przepaść. Nie wiem kiedy polskie firmy nauczą się, że to GDDKiA ma być ich zleceniodawcą a nie jakieś zagraniczne wydmuszki, które ruchają polskich wykonawców od dwóch dekad. Nawet Chińczykom z Covec udało się wyrypać Januszów.

I nie „więcej jak” tylko „więcej niż” analfabeto Mateusiaku! „Więcej jak” to prostacki i buracki wiejski slang a nie język polski! Skąd wy z tym Bobkiem się urwaliście? Durnie, debile i językowe matoły do potęgi!
k
kopiuj wklej
Coraz więcej kitu. Może popytać co z osuwiskami - kiedy jak i za ile zostaną zneutralizowane? Hej dziennikarze - jesteście tam?
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie