MKTG SR - pasek na kartach artykułów

C6 już w Krakowie

J
W ubiegłym tygodniu w Krakowie odbyła się premiera nowego citroena C6. Citroen C6 to całkiem inne auto niż konkurenci z tej samej ligi. Ma francuską duszę. Nawiązuje do legendarnego modelu DS, który 50 lat temu wyznaczał kierunek, w jakim podąży motoryzacja. Czy "ce szóstka" zasługuje na takie samo miano?

Z przodu w oczy rzuca się szeroki wlot powietrza ze znakiem firmowym przedłużonym chromowaną listwą aż do pionowych reflektorów, wkomponowanych w błotniki i dużą pokrywę silnika.

Szyby powielają krągły kształt łuku dachu, który opada na poziomie słupków tylnych przywołując stylem nadwozie coupé. To wrażenie dodatkowo wzmacnia profil drzwi bez obramowań szyby bocznej, a zaburzają - klamki.
Tył samochodu jest oryginalny. Szyba tylna wyróżnia się wklęsłą linią, a klapa bagażnika wieńczy sylwetkę. Ruchomy spoiler poprawia aerodynamikę.
Krągłe światła o oryginalnej formie wbudowane są w bryłę tylnych błotników i sięgają górnej linii zderzaka podkreślonego chromowaną listwą, która występuje również w dolnym pasie nadwozia.
Wnętrze wywołuje wrażenie przestrzeni i komfortu dzięki desce rozdzielczej o eleganckiej linii, wysokiej jakości materiałom oraz wyprofilowanym siedzeniom.
Kierowca ma do swojej dyspozycji nie tylko zestaw wskaźników z dużym centralnym ekranem, ale również system wyświetlania danych na poziomie wzroku kierującego. System ten umożliwia wizualizację najważniejszych informacji dotyczących prędkości oraz parametrów nawigacji na szybie przedniej, przyczyniając się do poprawy bezpieczeństwa czynnego.
Obok inteligentnych układów wspomagania kierowania, które były już oferowane w modelach C4 i C5, takich jak alarm niezamierzonego przekroczenia linii, wspomaganie parkowania przodem i tyłem, kierunkowe reflektory ksenonowe, regulator i ogranicznik prędkości, aktywne zawieszenie ze zmienną amortyzacją, citroen C6 posiada, po raz pierwszy w gamie, elektryczny hamulec postojowy.
Jako źródło napędu modelu C6 służyć będzie jeden z dwóch silników V6: benzynowy o pojemności 3l i mocy 215 KM lub nowa jednostka wysokoprężna HDI i pojemności 2,7 l i mocy 208 KM wyposażona w filtr cząstek stałych.
(J)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski