Uczniowie, w drugim dniu Egzaminu Gimnazjalnego 2015 z CKE, w środę 22 kwietnia rozwiązywali zadania z części przyrodniczo-matematycznej. O godzinie 9.00 napisali egzamin z części przyrodniczej, a o 11.00 z matematyki. Jedni uczniowie uważają, że egzamin z matematyki był bardzo prosty, drugich test zaskoczył i okazał się za trudny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015: MATEMATYKA [ARKUSZE]
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015: MATEMATYKA [ODPOWIEDZI]
Zadanie 1.
C. 5 minut i 48 sekund
Zadanie 2.
C. 600 m
Zadanie 3.
B. −0,5 i 0
Zadanie 4.
P,P
Zadanie 5.
D. 9
Zadanie 6.
D. Cztery
Zadanie 7.
A. Cenę 1 kg herbaty droższej.
Zadanie 8.
B. 20 g
Zadanie 9.
Uczestnik konkursu, który zdobył trzecie miejsce, otrzymał 1400 zł - F
Nagroda za zdobycie trzeciego miejsca była o 70% mniejsza od nagrody za zajęcie pierwszego miejsca - F
Zadanie 10.
D. 1/2
Zadanie 11
C. 6
Zadanie 12
B. Dwie.
Zadanie 13
A.
Zadanie 14
C. można zbudować trójkąt rozwartokątny.
Zadanie 15
A. 210°
Zadanie 16
C.
Zadanie 17
Pole czworokąta I jest równe polu czworokąta II- P
Obwód czworokąta I jest mniejszy od obwodu czworokąta II - F
Zadanie 18
D. tylko I i II
Zadanie 19
C. 12 cm
Zadanie 20
Objętość sześcianu jest trzy razy większa od objętości ostrosłupa - P
Krawędź sześcianu ma długość 3 cm - P
Zadanie 21
5x + y = 5 *2 + 0,5 = 10,5
10,5 < 10
Odpowiedź: 10 złotych nie wystarczy Jagnie na zaplanowane zakupy
Zadanie 22
Suma kątów w trójkącie wynosi 180°. Kąt ACB 180° - 30° - 90° = 60°
Trójkąt ABC jest zatem połową trójkąta równobocznego ponieważ w trójkącie równobocznym wszystkie kąty mają po 60°. Identyczny jest trójkąt ACD, który ma takie same kąty i boki. Dwa trójkąty złożone razem mogą stworzyć trójkąt równoboczny.
Na tegorocznym Egzaminie Gimnazjalnym 2015 z CKE z matematyki gimnazjaliści musieli m.in. rozwiązać zadania geometryczne - obliczyć pole i objętość walca. Rozwiązać zadanie tekstowe, w którym musieli obliczyć czy koleżankom starczy pieniędzy na zakup paru zeszytów, a także zmierzyć się z zadaniami z potęgami.
WIDEO: EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015. Testy gimnazjalne - 21-23 KWIETNIA
Autor: Joanna Urbaniec
Na poziomie podstawowym egzaminu uczniowie odpowiadali na pytania zamknięte. Na poziomie rozszerzonym uczniowie zmierzyli się z otwartą formą pytań.
Zadania na egzaminie z matematyki mają sprawdzić czy uczniowie potrafią m.in. rozwiązywać zadania z treścią, odczytywać dane z wykresów, interpretować dane liczbowe i graficzne.
W tym roku rozwiązania zadań otwartych z matematyki uczniów gimnazjów z terenu czterech okręgowych komisji egzaminacyjnych: w Jaworznie, w Krakowie, w Łodzi i we Wrocławiu zostaną ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniania (tzw. e-ocenianie).
Rozwiązania zadań otwartych zostaną zeskanowane w komisji okręgowej, a egzaminatorzy będą oceniali poprawność rozwiązań, korzystając ze skanów i specjalnego oprogramowania (scoris® Assessor) na ekranie komputera. W związku z tym bardzo ważne jest, aby uczniowie zapisywali rozwiązania zadań wyraźnie czarnym tuszem lub atramentem.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015: HISTORIA, WOS [ARKUSZE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015: JĘZYK POLSKI [ARKUSZE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?