Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Energooszczędność w moim i twoim domu

(DD)
Edukacja. Producent bezprzewodowego systemu inteligencji budynkowej dołączył do kampanii „Energooszczędność w moim domu”. Wraz z inicjatorami projektu będzie współdziałać na rzecz poprawy świadomości społecznej w zakresie rozwiązań podnoszących standard energetyczny domów.

We wrześniu br. do grona partnerów kampanii „Energoosz-czędność w moim domu” dołączył poznański producent rozwiązań z zakresu automatyki do budynków – Fibar Group. Produkowany przez firmę system pełni w domu rolę mózgu, integrując poszczególne urządzenia, optymalizując ich pracę oraz dostosowując je do potrzeb każdego domownika. Zapewnia mniejsze zużycie energii, a także wyższy poziom komfortu życia.

Inteligentne systemy automatyki towarzyszą nam już nie tylko w pracy, ale również w domu _– mówi Joanna Ossowska z Fibar Group. – _System Fibaro pozwala uniknąć niepotrzebnych strat energii cieplnej i elektrycznej, gdyż można zaprogramować go między innymi tak, aby samoczynnie obniżał temperaturę w nocy lub podczas naszej nieobecności, ustalał indywidualne parametry ogrzewania dla różnych pomieszczeń, wyłączał ogrzewanie w pokoju, w którym otworzyliśmy ok_no, _optymalizował zużycie energii elektrycznej, a oświetlenie włączał wraz z nadejściem zmroku. Dzięki temu dom stanie się inteligentny energetycznie.

Badania potwierdzają, że Polacy wciąż mają niewystarczającą wiedzę na temat korzyści mieszkania w domach o niskim zapotrzebowaniu na energię. Hamuje to rozwój budownictwa energooszczędnego w naszym kraju i jest sprzeczne z polityką unijną, której przepisy zobowiązują Polskę do podnoszenia standardów energetycznych.

– _Wraz z inicjatorami kampanii mamy nadzieję przybliżyć Polakom kwestie energooszczędności i zachęcić do budowy nowoczesnych domów zużywających coraz mniej energii do funkcjonowania _– dodaje Joanna Ossowska.

Kampania „Energooszczędność w moim domu” trwa od stycznia 2013 roku i jest prowadzona w partnerstwie z firmami z sektora budownictwa zrównoważonego. Jej celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie budownictwa energooszczędnego, dostępnych na rynku polskim rozwiązań podnoszących standard energetyczny budynków i kosztów budowy domów energooszczędnych.

Patronat merytoryczny nad kampanią sprawują: Green Cross Poland, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski