Premiery
Podobnie jak model i30, i10 został zaprojektowany z myślą o europejskim odbiorcy.
Ważne atuty tego auta to bagażnik o pojemności 225 litrów (przy podniesionym oparciu tylnej kanapy) i
zabezpieczenie elementów podwozia, co pozwoliło obniżyć wartość drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu do niespotykanego w segmencie A poziomu.
Wszystkie wersje i10 będą standardowo wyposażone w amortyzatory gazowe oraz sprzężony z systemem ABS układ hamulcowy z tarczami hamulcowymi na wszystkich kołach. W opcji dostępny będzie również układ ESP.
i10 może być wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy lub w jednostkę wysokoprężną, a także w czterostopniową przekładnię automatyczną.
Od początku produkcji, w opcji dostępny będzie nowy, rzędowy silnik wysokoprężny CRDi o poj. 1,1 litra, który osiąga moc 75 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 153 Nm.
Nowy silnik benzynowy o poj. 1,2 litra i mocy 75 KM dostępny będzie w drugiej połowie 2008 roku, wraz z 1,1-litrową jednostką o mocy 64 KM.
Tę generację silników wyposażono w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), cztery zawory na cylinder oraz zaawansowany technologicznie układ dolotowy i aluminiowy blok silnika.
Silnik wysokoprężny CRDi jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT).
Zintegrowany system bezpieczeństwa.
Zbudowany z myślą o bezpieczeństwie, model i10 z założenia ma otrzymać cztery gwiazdki w testach Euro NCAP. Czy je otrzyma okaże się za kilka miesięcy.
(j)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?