MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak korzystać z Moto Assistance?

Redakcja
Kiedy zabraknie nam paliwa podczas jazdy, odruchowo biegniemy na stację benzynową z karnistrem w ręce. Samodzielnie organizujemy także pomoc w przypadku zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie lub też awarii akumulatora, zapominając o tym, iż owe zdarzenia mogą być pokryte z tytułu polisy Assistance, dodawanej w niektórych zakładach ubezpieczeń bezpłatnie do polis OC lub AC.

Akumulator i nie tylko

Zakres ubezpieczenia Assistance jest różny w poszczególnych zakładach ubezpieczeń.
Centra alarmowe organizują pomoc nie tylko w pozornie błahych na pozór usterkach (awaria akumulatora, pasów bezpieczeństwa, złapanie gumy itp.) ale także podczas podróży (pożyczka w przypadku utraty bagażu, informacja o lekarzu, realizacja recept, wskazówki dotyczące planowanej trasy, pogody itp.). Przede wszystkim jednak w sytuacji, kiedy ubezpieczony bierze udział w wypadku lub kolizji (transport medyczny, koszty hospitalizacji, sprowadzenie uszkodzonego pojazdu, kierowca zastępczy, transport przyczepy, parking w miejscu strzeżonym, złomowanie pojazdu, opieka nad dziećmi, odwiezienie zwierząt, pomoc w wypełnieniu dokumentacji powypadkowej, pomoc prawna, w tym koszty sądowe, adwokata i tłumacza).

Jak to działa?

Aby skorzystać z ubezpieczenia, należy skontaktować się telefonicznie z centrum alarmowym danego zakładu ubezpieczeń. Wystarczy jeden telefon, aby wyspecjalizowany pracownik udzielił nam pomocy medycznej, zapewnił pojazd zastępczy na czas naprawy naszego auta, zorganizował wizytę lekarza lub też udzielił informacji dotyczącej planowanej trasy.
Większość ubezpieczycieli uzależnia otrzymanie pomocy od wykonania owego telefonu, a samą pomoc oferuje jedynie w formie bezgotówkowej. Wiąże się to także z tym, iż klient nie może skorzystać z wybranej przez siebie pomocy drogowej i zwrócić się potem o refundację kosztów do ubezpieczyciela, tylko musi czekać na przyjazd holownika zamówionego przez centrum alarmowe, a to już może trwać.
Zwykle bowiem zakłady ubezpieczeń nie precyzują czasu dojazdu do klienta, określając zakres czasowy jako "niezwłoczny", co jest pojęciem bardzo ogólnym. W tym przypadku udzielenie pomocy uzależnione jest od mnóstwa czynników, jak np. odległości od najbliższego warsztatu samochodowego, warunków pogodowych itp., w efekcie czego, klient potrzebujący pomocy, może na nią czekać nawet kilka godzin.
Aby uniknąć tego typu sytuacji, warto wybrać ubezpieczyciela, który precyzuje czas dojazdu do uszkodzonego pojazdu. Wówczas, kiedy klient nie otrzyma pomocy w określonym czasie, może on samodzielnie ją zorganizować, a następnie zwrócić się o zwrot kosztów do ubezpieczyciela.
IP

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski