MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak wyposażony będzie nowy fiat?

Redakcja
Premiera nowego fiata panda odbyła się w Neapolu Fot. Archiwum
Premiera nowego fiata panda odbyła się w Neapolu Fot. Archiwum
WYPOSAŻENIE. W zależności od rynku i wersji jako standard lub opcja dostępny jest także elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESC oraz system wspomagający ruszanie na wzniesieniu.

Premiera nowego fiata panda odbyła się w Neapolu Fot. Archiwum

Kierowcy jeżdżący dużo po mieście z pewnością docenią elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z funkcją "City". A wszystkim spodoba się system Blue&Me, który pozwala na bezpieczne i zgodne z przepisami korzystanie w aucie z telefonu komórkowego. W wersji Blue&Me TomTom2 LIVE moduł ten jest uzupełniony o przenośną nawigację.

W zakładach Pomigliano d'Arco, w które Fiat zainwestował w ostatnich miesiącach 800 mln euro, będzie powstawało docelowo około 260 000 sztuk pandy III rocznie. Warto dodać, że dotychczas wyprodukowano - licząc łącznie pierwszą i drugą generację tego modelu - 6,4 mln nazwanych imieniem sympatycznego niedźwiadka samochodów.

Panda wkracza właśnie w wiek, zwany kiedyś balzakowskim. Kończy 31 lat. Trzydrzwiowy fiat o nowatorskiej jak na ówczesne czasy konstrukcji i sylwetce, został po raz pierwszy zaprezentowany w roku 1980 na salonie samochodowym w Genewie. Był wówczas wyposażany w silniki o pojemności 652 ccm i 903 ccm, zastąpione później przez jednostki z serii Fire - 796 ccm (34 KM) i 999 ccm (45 KM). Dzięki swej oryginalności i walorom użytkowym zyskał wielu zwolenników.

We wrześniu 2003 r. rozpoczęła się produkcja długo oczekiwanej drugiej generacji modelu. Panda II, już jako pojazd pięciodrzwiowy, większy od poprzednika, wystartowała znakomicie, zdobywając prestiżowy tytuł "Samochodu roku 2004". W tym samym roku jako pierwsze w historii miejskie auto (co prawda w wersji z napędem na wszystkie koła) dotarła na wysokość 5200 m n.p.m. - do obozu himalaistów, wspinających się na szczyt Mount Everest. I na szczytach - popularności - niezmiennie pozostaje. Jej najnowsza wersja ma wszelkie szanse, by te tradycje kontynuować.

W Polsce pojawi się w lutym przyszłego roku. Ile będzie kosztować? Tego jeszcze nie wiadomo. W Europie Zachodniej ma być wyceniona, tu cytujemy, na "mniej niż 10 tysięcy euro".

Więcej zdjęć znajdziecie na www.dziennikpolski24.pl/motogaleria.

PS. Prawdopodobnie od 2013 roku w Tychach produkowany będzie nowy samochód segmentu A. Ale o tym napiszemy za tydzień.

Jacek Jurecki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski