Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kładka z poślizgiem

SYP
OLKUSZ. Nie wiadomo, czy w tym roku rozpocznie się remont kładki nad torami łączącej ul. Na Skarpie oraz Skwer.

Przesunie się generalny remont kładki. Fot. Jacek Sypień

Na ogłoszony przez władze gminy przetarg nie napłynęła żadna oferta i trzeba go było unieważnić.

- Ekspertyza wykazała, że kładka nadaje się do generalnego remontu. Napraw wymaga sama konstrukcja kładki, nawierzchnia, balustrady, a nawet przyczółki. Ta inwestycja z racji na swój zakres będzie podzielona na kilka etapów - wyjaśnia Artur Kocjan, naczelnik wydziału inwestycji olkuskiego magistratu.

W tym roku miały zostać wymienione elementy podtrzymujące, stopnie oraz płyty spocznikowe na zejściu do ul. Skłodowskiej. Planowano też założenie nowych barierek, oczyszczenie dźwigarów, a także zabezpieczenie przed korozją dźwigarów nośnych, podpór i barierek.

Miały zostać całkowicie rozebrane, nieużywane od lat schody na nieczynny peron LHS. Od kilku lat wejście na schody jest zagrodzone metalową barierką. Mimo to spieszący się na pociąg podróżni przechodzą pod nią i korzystają z oficjalnie zamkniętych schodów. Tymczasem w żelbetowych schodach zieją dziury na wylot. - Ze schodów zostaną tylko same podpory, które będą oczyszczone i zabezpieczone przed korozją. Dzięki temu, jeśli zajdzie kiedyś potrzeba odtworzenia schodów, będzie to znacznie prostsze - wyjaśnia Artur Kocjan.

Szacuje się, że podzielony na etapy generalny remont kładki może potrwać nawet trzy lata i kosztować ponad milion złotych. Poza wymianą części konstrukcji kładki zostanie wykonana nowa nawierzchnia i oświetlenie.

(SYP)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski